Machtsstrijd

Wilma Hartman 15 april 2018
In het zuiden van Albion vindt een strijd plaats tegen de Anakim die in het Noorden wonen. The Black Lord komt om in die strijd waardoor zijn zoon onervaren nog ineens aan de hoofd van een land komt te staan. Hij die nog nooit iets heeft laten zien, die keuzes maakt die niet iedereen begrijpt moet nu een politiek spelletje spelen vol intriges. Hij heeft een vrouw nodig, die zijn positie kan versterken en hij moet op zoek naar bondgenoten. Wie kan hij vertrouwen?
Een boek vol intriges, bloedige oorlogen een beetje in de stijl van voor mij oude schotse stammen of zoals andere zeggen vikingen. Het fantasyaspect komt in dit boek nog niet naar voren, maar ik heb het niet gemist. De beste vergelijking is die met Game of Thrones. Een veelbelovend debuut en ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat....
Als debuterende jonge schrijver vind ik het knap hoe hij de sfeer weet te tekenen. 'Looking out she saw a skye stained unearthly green. As though a veil had descended from the stars, swaying and billowing in a breeze that stirred this apparition alone. It intensified, resembling a giant pot of emarald ink that had been spilled among the stars, flowing in rivers from one horizon to another.' Voor mij een prachtige beschrijving van het noorderlicht. Het boek zit vol, naast alle gruwelijkheden, met dit soort mooie beschrijvingen en humor.
Kortom zeer de moeite waard.

Meer recensies van Wilma Hartman