meegenomen op een wilde rit van emoties

Wilma Hartman 21 juni 2018
Dit is het verhaal van Peter, een bijzondere jongen, ijzersterk in formules en wiskunde, dat helpt zijn leven ordenen, Het leven zit vol met onverwachte, onvoorspelbare wendingen en dat levert hem stress op, zodanig dat hij paniekaanvallen krijgt. Heftig paniekaanvallen. Hij woont samen met zijn moeder (wetenschapper) en zusje in een huis. Moeder is veel aan het werk en Peter leunt erg op zijn (tweeling) zus. De paniekaanvallen zorgen voor geheugenverlies van die periode. Tijdens een heftige paniekaanval komt hij bij naast zijn moeder die neergestoken is. Wat is er gebeurd. Nu wat er dan gebeurt kan je niet verzinnen en ga ik niet verklappen.
Het verhaal ontvouwd zich vanuit twee perspectieven het nu en het verleden en komen samen aan het eind van het boek. Het blijft een boek daarom waarbij je moet opletten maar zo spannend is dat je het bijna niet weg kan leggen. Ik kan ook begrijpen dat jongeren dit een interessant boek vinden maar ook voor volwassenen is het zeker de moeite waard! Het is te bizar om waar te zijn en dat schept die afstand om het lekker eng te maken.
Kortom een echte aanrader. Het fantasy/scifi deel is aanwezig maar niet storend of afbreukdoende. Ik ben geen van van scifi maar hier vond ik het niet storend. Wel iets van stel dat, enge ontwikkeling.

Meer recensies van Wilma Hartman