Anna, Lies en Wil

24 augustus 2016
Vincent van Gogh kennen we allemaal wel als schilder. Zijn broer Theo is ook zeer bekend, maar …. ja, hij had ook zussen. Hierover is maar weinig bekend, vele mensen weten helemaal niet dat hij ook zussen had. Maar waarom moeten we dit eigenlijk weten?
Dit boek is interessant voor mensen die houden van geschiedenis. Dit boek vertelt over het gezin Van Gogh tijdens de tweede helft van de negentiende eeuw. Een tijd waarin de zussen van Gogh (Anna, Lies en Wil) leefden. Een tijd waarin voor het eerst met de trein gereisd kon worden; men kon langere afstanden afleggen en dus meer van de wereld zien. De vrouwenbeweging werd heel voorzichtig opgericht. Een heel andere wereld, een wereld vol dromen, verdriet, teleurstellingen. Een wereld, die niet te vergelijken is met de wereld van nu.
Willen-Jan Verlinden vertelt in dit boek over dit tijdsbeeld met als onderwerp de zussen van Van Gogh. Zeker geen saaie opsomming van feiten, maar een leuk en interessant boek.

Meer recensies van