Weer een staaltje Stephen King

29 juni 2018
Met dank aan Hebban voor de prachtige ‘Giveaway’ De Buitenstaander van Stephen King, begon ik met enthousiasme aan deze thriller. Net als de andere boeken van Stephen King stelde deze me ook weer niet teleur.
Het verminkte en seksueel misbruikte lichaam van de elfjarige Frank Peterson wordt op een avond door wandelaar die zijn hond uitliet, in struiken gevonden. Achtergelaten DNA en vingerafdrukken wijzen al snel naar Terry Maitland. Hij is de coach van het hockeyteam van Flint City en een hoogst sympathieke en populaire inwoner van het dorp. Maar wat als coach T. op het moment van de moordlustige daad heel ergens anders was en ooggetuigen verklaren dat zij hem op datzelfde tijdstip in levende lijve vlak bij de plaats delict hebben gezien en gesproken? Allemaal ingrediënten voor het zoveelste uitmuntende boek van Stephen King.
Vanaf de eerste bladzij blijft het verhaal boeien en zoals we van de auteur kennen, wordt het een mengelmoes van thriller en horror van de bovenste plank. Al lezend worden alle puzzelstukjes passend gemaakt met een sublieme fantasie die Stephen King eigen is en tot op het eind blijft het verhaal spannend.

Meer recensies van