Recensie De duivelskamer

07 maart 2011
Ik kon mijn aandacht moeilijk vasthouden bij het lezen van het eerste deel van het boek. Dat is nogal kinderlijk geschreven waardoor ik dacht dat het eigenlijk een tienerboek is.
Ik had het al bijna aan de kant gelegd, tot ik bij deel 2 aanbelandde. Het was net of ik plots een heel ander boek voor me had liggen. Vanaf dat moment kon ik het verhaal niet meer loslaten en heb ik nog dezelfde avond het boek uitgelezen. Spannend tot aan het eind en knap geschreven. Ik ga zeker nog meer van Fitzgerald lezen, dit boek heeft mij aangenaam verrast!

Overigens zou ik je aanraden de recensie van Diana (eerste opmerking) over dit boek niet te gaan lezen voordat je het boek uit hebt. Dat verklapt naar mijn idee namelijk teveel.