Niet wat je denkt dat het is

Wordbondage 08 maart 2018
Wat ik verwachtte was een tragikomische verhaal maar ik kreeg een tragisch verhaal voorgeschoteld waar ik een schok van kreeg. Toch krijgt dit boek 4 sterren.
De man van Marie is geen vriendelijk boek. De man van Marie is geen vriendelijke man. Hij kleurt het boek met zijn karakter waar ik zelf dwars door heen kon kijken. Sorry vent, je bent niet zielig dus verwacht niet dat ik sympathie heb.
Toch heeft het boek gewoon wat en dat is dat het goed geschreven is. Dat is dat het boek het verhaal verteld. Het boek laad je achter met een besef van de wereld, als je van te voren maar weet wat je kan verwachten. Een wat duidelijkere omschrijving van het verhaal zou daarmee kunnen helpen.
Dit boek verteld je hoe de man van Marie niet goed was in de man van Marie te zijn. Het is een boek van berouw die pas komt wanneer de dood opeens dichtbij lijkt. Het is een tragiroman. En als je dat weet is het boek zeker leeswaardig.

Meer recensies van Wordbondage