Een sterk debuut

Wordbondage 27 november 2017
In alles wat je leest in dit boek kan je duidelijk ervaren dat dit een debuut boek is en niet een van de latere werken van John Green. De schrijfstijl is cru-er, de omschrijvingen botter, de teksten harder, de situaties minder subtiel neergezet, de karakters ook minder genuanceerd. En toch is dit een echt John Green boek en kan je zijn formule hier goed in terug zien.
Het is een coming of Age verhaal zoals al zijn YA is, het betreft een romantische swing erin wat er altijd in mindere of meerdere mate is want dat is het tienerleven, en dan is er nog het verhaal die altijd wel 1 of meerdere aspecten heeft die de eerste twee dingen hun leidraad geven.
Het leidraad start hier eigenlijk pas in het midden en heeft een lang opbouw maar het is er nog steeds en word ook neergezet als een before en after wat wel een van de sterkste punten was van het boek.
Dit boek is wel echt een voor mensen die nog weten hoe het was tiener te zijn dus als volwassenen moet je dat wel in je achterhoofd houden. Ben je normaal niet van de YA, zal je met dit boek er ook niet gek op worden.
Het heeft net aan de vier sterren gekregen van mij. Het boek was niet een van mijn favoriete werken van hem maar ik kan niet ontkennen dat het gewoon goed omschreven was.

Meer recensies van Wordbondage