Dit was een mooie introductie in de wereld van Green

Wordbondage 19 december 2017
Dit was ooit het eerste boek wat ik van Green las en ik kan het nog steeds waarderen. Het nadeel van het beginnen met dit boek is is dat het een hoge drempel neerzet voor alle andere boeken van hem. Het is wel zo dat wat je hier ziet in al zijn boeken terugkomt en dat is de coming of age story met een twist.

De twist is in dit geval ongeneeslijk ziek zijn en dat vormt een deel van het basis van dit verhaal. Ik zeg met nadruk een deel want er komt namelijk veel meer bij kijken. Het echte basis van dit boek is een boek en het krijgen van antwoorden die toch ergens wel weer wat te maken hebben met ongeneeslijk ziek zijn.

In dit alles vinden twee harten elkaar te vinden in het tumult van een tiener plus extra te zijn, en we weten hoe overwelmend liefde is voor ons als mensen en zeker als tiener want alles is plus onbekende emoties en hormonen. Dat is ook gewoon het soort liefde wat je terug vind in deze boeken wat het is een YA. Maar samen bewandelen ze die wereld in kracht en alles wat er bij komt kijken om ook liefde plus extra te zijn.

Het boek is hard pijnlijk genadeloos en meedogenloos. Het is niet een makkelijke lees. Al lees de schrijfstijl makkelijk. Het is iets wat een klap realisme toedient van een pijnlijke wereld.

Je leest het niet om even wat tussendoor te lezen. Doe dat echt niet lezen met dat idee als uitgangspunt. Lees het als je Green wil toelaten om je mee te nemen in zijn wereld. Verwacht het onverwachte en dat soort dingen. Verwacht een 5 sterren boek.

Meer recensies van Wordbondage