Recensie IT

Yoran 06 juni 2019
De eerste keer dat ik het boek vastnam, keek ik er eerlijk gezegd tegenop om er aan te beginnen lezen. Maar eens dat ik begon te lezen was ik meteen mee in het verhaal. Het boeide mij van de eerste tot de laatste minuut. Ik vond het leuk dat het monster voorgesteld werd als een clown. De bedoeling van IT is om zo veel mogelijk kinderen te vermoorden in het stadje Derry. Maar daar werd een stokje voor gestoken. Het lukte IT maar niet om de kinderen onder hypnose te krijgen. Hierdoor verzwakte hij en kroop hij terug in zijn hol. 27 jaar later komt IT terug uit het riool en begint terug aan de kindermoorden. De 7 losers zijn ondertussen volwassen en gaan IT nu proberen voor eeuwig te verslaan. Lukt hun dat? Daarvoor moet je het boek maar zelf eens lezen.
Ik zou het boek IT aan iedereen aanraden die houdt van horror en spanning.