Herlezing meer dan waard

Yvie 17 juli 2017 Hebban Recensent
Aanvulling na re-read 2020:
Rebel saai? Geen idee wat ik dacht, maar saai is het niet. Er zitten tal van plottwists in en hoewel sommigen wel wat voorspelbaar waren, geven ze toch leuke wendingen aan het verhaal. De liefdesdriehoek is ergens standaard, maar aan de andere kant juist weer niet: Ember worstelt erg met haar gevoelens tussen mens en draak en het is dus niet gek dat ze niet weet of ze voor mens of draak als metgezel moet gaan. Na deze herlezing vind ik het eigenlijk wel heel goed bij het verhaal passen. Rating verandert van 3* naar 4*.

Jan 2019:
Het verhaal is een beetje random en ik kon veel dingen aan het begin van het boek ook al voorspellen. De ellendige love triangle speelt in dit boek een grote rol en vond ik persoonlijk erg vervelend. Ben een beetje klaar met die liefdesdriehoeken geloof ik. Gelukkig lijkt die nu over te zijn, maar het blijft een boek van Julie, dus wie weet...

De schrijfstijl blijft echter typisch Julie en dat is zó fijn. Lekker vlot, vol actie en neemt geen blad voor de mond. Ember is een heerlijke eigenwijze draak en zorgt voor genoeg actie, Riley is ook fantastisch. (wat is dat toch met blauw... Riley is een blauwe draak en vind ik geweldig, Rhysand is blauw, die vind ik fantastisch... haha!) Maar het epiloog aan het eind van het boek was weer verrassend en had ik níét aan zien komen, dus daarvoor een boel pluspunten.

Ik zit echt in dubio... Random, wat saai-ig verhaal maar tevens ook genoeg pluspunten om het wel een leuk boek te vinden. Daarom 3*.

Meer recensies van Yvie