Recensie Haar naam was Sarah

Zazou 16 april 2010
Zoals altijd slof ik weer eens achter de hype aan en ben nu de 189ste lezer van Haar naam was Sarah. De meeste reacties waren himmelhoch jauchzend, maar helaas sluit ik me daar niet bij aan. Het boek heeft me namelijk niet geraakt. Natuurlijk is het vreselijk wat er allemaal tijdens de oorlog gebeurd is, maar de manier waarop het geschreven (of vertaald) is wist mij niet tot in mijn ziel te treffen.
Misschien komt dat wel omdat het grootste stuk over Sarah in de derde persoon is geschreven en dat dat voortdurende "zij" en "het meisje" me begon te irriteren, of misschien komt het wel dat wat er overblijft als je de stukken over Sarah weglaat gewoon een makkelijk te lezen romannetje is, ik weet het niet.

Dat het meer dan een jaar in de top5 heeft gestaan kan ik me wel voorstellen, want het is natuurlijk een zeer toegankelijk boek en leesbaar voor een groot publiek.

window.addEvent("domready", function(){var FO1271413620 = { movie:"http://www.youtube.com/v/omvs7F1Pb9o", width:"300", height:"247", majorversion:"8", build:"0", xi:"true" };UFO.create(FO1271413620, "divID1271413620");});

Ik denk echter dat ik wél heel erg onder de indruk zal zijn van de film...

Meer recensies van Zazou