Boek met een boodschap

Emmy van Zonenmaan 03 januari 2016
Dit verhaal over het vinden van jezelf niet niet te lang en niet te kort; precies goed. Het is leuk dat tekst en afbeeldingen echt een samenspel met elkaar aangaan. Ook zitten er interactieve elementen in. Op het einde wordt de lezer namelijk gestimuleerd zelf een zeepbel te maken. Deze kunnen kinderen vervolgens opsturen naar de schrijfster. Ik vond dit echt een toevoeging. Het zet de lezer extra aan het denken. Daar hou ik wel van!

Dit boek is dan misschien niet een boek voor een massamarkt, het is wel een boek met een boodschap. Ik hou daar wel van. De illustraties (van Ilona Stuijt) zijn kleurrijk en gezellig, maar ook van constante kwaliteit. Op alle tekeningen is voldoende te zien en er is niet te veel tekst. Prima geschikt voor de jonge lezer!

(volledige recensie te lezen op mijn blog)

Meer recensies van Emmy van Zonenmaan