Nachtelijke ontmoeting

Zwartraafje 02 januari 2016
‘Nachtelijke ontmoeting’ klonk als een boek dat me zeker zou aanspreken. Ik verwachte iets dat veel weg zou weg hebben van haar Marked-serie die ik reeds las maar die verwachting bleek niet te kloppen. Ik moet zelfs eerlijk bekennen dat de eerste pagina met absoluut niet aansprak. Ik had zelfs schrik dat elke vrijscène op zo’n manier omschreven zou worden.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb echt geen probleem met erotische boeken vermits ze doorgaans uiterst vlot lezen en dus ook erg ontspannend leesvoer zijn alleen ergerde ik me iets te vaak aan bepaalde omschrijvingen. Nu lees je dit soort boeken doorgaans niet omwille van hun goed uitgewerkte verhaallijn maar bij dit boek leek het soms wel alsof de schrijfster een aantal seksscènes wilde schrijven en er nadien een verhaal omheen ging bedenken.

Ik kon er jammer genoeg niet echt in komen en voelde niet datgene dat de schrijfster schreef. Zo wordt de liefde die de personages voor elkaar voelen vrij frequent omschreven, maar ik voelde geen liefde tijdens het lezen. Eigenlijk kan ik er enkel lust van maken gezien het hoge aantal keren dat ze het bed in duiken.

Misschien komt hier nog verandering in bij het tweede deel van deze reeks, maar in dit eerste boek kwam de wereld waaruit Aidan komt maar vrij beperkt aan bod. Het paranorma-aspect moest het onderspit delven ten opzichte van de fysieke omschrijvingen en de in grote getallen aanwezige bedscènes. Jammer genoeg was deze verhouding niet helemaal mijn ding waardoor de ontspanningsfactor die ik doorgaans bij de boeken van deze schrijfster ervaar af en toe gecombineerd werd met een bedenkelijke blik en een portie ergernis.

Meer recensies van Zwartraafje