Simply Nigella

Zwartraafje 08 maart 2016
Pluspunten:
– paginagrote foto’s van de gerechten
– een duidelijk lettertype
– een heldere en overzichtelijke lay-out
– inleidingen per rubriek en recept geven het boek een persoonlijk tintje
– het hartige gedeelte is minder overdadig en hierdoor meteen ook beter gebalanceerd
– in het register is duidelijk aangegeven welke gerechten zuivelvrij of glutenvrij zijn.

Minpunten:
– iets te steriel door de witte achtergrond en strakke opmaak
– soms wel héél veel tekst voor één bereiding. Zo bestaat het recept voor Chinese Kip-noedelsoep uit vier bladzijden. Eén daarvan is een foto een ander de inleiding, een halve pagina is gereserveerd voor de ingrediëntenlijst die 23 stuks telt en de bereiding omvat de overige anderhalve bladzijde
– minder zoete gerechten dan ik van haar gewoon ben. Hierdoor krijg je natuurlijk wel een gezondere balans, maar het voelt een beetje vreemd aan zo’n Nigella kookboek met slechts 70 pagina’s met zoetigheden.

Meer recensies van Zwartraafje