Hebban vandaag

Nieuws /

Blossom Books gaat vloggen

Met alle moderne middelen in onze samenleving wordt de promotie van boeken ook steeds dynamischer. Uitgeverij Blossom Books kondigt aan te gaan 'vloggen' om op persoonlijke wijze nieuwe boeken uit het fonds te presenteren.

Blossom Books zet al diverse social media in om de doelgroep te bereiken, maar het gebruik van YouTube zal in 2016 naar een hoger niveau worden getild. De YA-uitgeverij zal elke twee weken filmpjes plaatsen om zo de lezers op een andere manier te informeren over hun nieuwe boeken. De filmpjes zullen gepresenteerd worden door Myrthe Spiteri (junior-uitgever) en Lotte Dijkstra (uitgeefassistent).

De uitgeverij had al een kanaal op YouTube voor boektrailers en videoverslagen van evenementen via Blossom Books TV. De nieuwe vlogs geven net een persoonlijk tintje en zullen voor meer verdieping zorgen. 'Blossom Books is altijd al erg persoonlijk geweest in de communicatie: onze lezers weten wie Lotte en ik zijn en weten hoe verliefd we kunnen zijn op onze boeken en producten. Door het nieuwe vlog-kanaal kunnen we nog meer van ons werk en onszelf laten zien. We kunnen nog duidelijker maken waaróm we bepaalde boeken willen uitgeven, waarom ze voor ons belangrijk zijn maar ook waar wij ons zorgen over maken of welke keuzes we moeten maken,' aldus Myrthe Spiteri.

Het YouTube kanaal heeft een nieuwe uitstraling gekregen met de hulp van vormgever en illustrator Caroline Cracco. De eerste vlog wordt begin januari verwacht.

(Illustratie in headerafbeelding: Caroline Cracco)



Over de auteur

Soraya Vink (crew)

9 volgers
0 boeken
0 favorieten
Newbie


Reacties op: Blossom Books gaat vloggen