Hebban vandaag
Listmania /
Over de auteur
Hebban Crew
2542 volgers
0 boeken
0 favorieten
Hebban Crew
Reacties op: De verpakking #2: bijzondere afbrekingen
611163
28 september 2019
2019-09-28T10:30:37+02:00
Diana Lensen
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/1f8d2c10-36d9-4e9b-9a75-a2998a3a3c42%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/DianaLensen
273613
Ik laat ze meestal liggen. Kan me er persoonlijk gruwelijk op ergeren dat het niet in een oogopslag leesbaar is. Maar dat zal denk ik ook wel de achterliggende gedachte zijn, dat de consument minimaal 2x moet kijken naar het boek, wat vast en zeker de interesse zal wekken en de verkoop zal stimuleren.
0
0
0
+2
611217
28 september 2019
2019-09-28T12:47:31+02:00
Evelien Walravens
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/-sc8621%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/ramsteentje
102350
Als er nog meer te zien is dan alleen letters vind ik dat interessanter. Zo vind ik De Ontembare erg mooi en Otmars zonen interesseerde me nogal door het vreemde voorwerp dat op de cover staat (als je het boek leest, kom je er overigens achter wat het precies is!)
Wat ik ook leuk vind is als letters een soort vorm aannemen, zoals hier bij Hoera! De democratie is niet perfect het geval is. Maar vaak brengen dit soort covers me ook in de war, hoe moet ik ze lezen/opvatten?
0
0
0
611228
28 september 2019
2019-09-28T13:08:23+02:00
ine
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/20160506_161836%282%29bleek%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/ine-ine
110204
Ik heb daar geen algemene mening over. Soms vind ik zo'n cover erg geslaagd, bv. Visser, andere vind ik minder mooi.
0
0
0
611231
28 september 2019
2019-09-28T13:13:54+02:00
Kitty Bruggeman
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/Kitty.jpg
https://www.hebban.nl/!/Kitty-Bruggeman
107315
Ik vind het wel geinig dat je moeite moet doen om te zien hoe het boek heet. Je aandacht blijft toch iets langer bij een cover hangen. Toevallig zag ik vanochtend het boek van Rob van Essen voor het eerst in de boekwinkel en voor mij is dit de mooiste cover van het jaar (tot nu toe dan.....). Deze cover zou ik zo ingelijst aan de muur willen hangen.
0
0
0
613143
01 oktober 2019
2019-10-01T20:38:34+02:00
*wil2*
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/wil_profiel.jpg
https://www.hebban.nl/!/wilma-van-der-stap-2
256924
Ja, die kleuren ook...prachtig.
0
1
611231
611257
28 september 2019
2019-09-28T13:57:38+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Die titel puzzels trekken vaak mijn aandacht. Dan wil ik lezen wat er staat en dus besteed ik meer tijd aan die cover. Voorheen hadden vooral non-fictie boeken veel letters. In die periode keek ik snel weg.
Nu is dat anders. Enerzijds omdat ik vaker non-fictie lees, anderzijds omdat nu ook fictie en dan vooral literaire fictie speelt met die letters.
Ik vind ze zeker niet allemaal mooi.
Otmar’s zonen vond ik mooi maar dat komt omdat ik weet dat het boek van Buwalda is.
De ontembare vind ik iets minder maar dat komt omdat dit boek iets tegenviel.
Gezellig vind ik niet zo leuk omdat het contrast tussen de zwart-wit foto en de schreeuwerige gele letters die door de vorm te modern aandoen, te groot is.
Visser is de cover die me het meest aantrekt van de bovenstaande boeken: grote letters, mooie kleuren en ‘eenvoudige’ afbeelding . Nu blijkt ook nog dat ik dit boek binnenkort ga lezen.
De eerste twee ga ik nader bekijken want ik ben nieuwsgierig. Het vijfde boek, Hemelingen lijkt me een poëziebundel en ik kijk niet verder (dan mijn neus lang is)
0
0
0
613464
02 oktober 2019
2019-10-02T12:09:06+02:00
Sterrezee
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/2013%20juli%20week%201b%20046.jpg
https://www.hebban.nl/!/Sterrezee
290481
Bij Gi Gan Tis Me en Psy cho tic Mum vind ik deze vorm toepasselijk.
Bij Ge zel lig juist niet, want het lijkt niet ironisch bedoelt.
Vis ser vind ik ook mooi. Het woordbeeld wordt compacter als dat caravannetje
0
1
611257
611259
28 september 2019
2019-09-28T14:03:24+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Hordubal toegevoegd aan mijn NTL en Hemelingen is inderdaad poezie.
0
0
0
611341
28 september 2019
2019-09-28T15:45:59+02:00
Lieke Roovers
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/Bookwurm.jpg
https://www.hebban.nl/!/Bookjunk
218316
Soms werkt het beter dan anders. De covers hierboven zijn allemaal prima leesbaar als je er even de tijd voor neemt, maar af en toe zitten er ook weleens covers tussen waar je als lezer moet goochelen om de letters in de goede volgorde te krijgen om er iets leesbaars van te maken. Daarmee doe je de auteur geen plezier, denk ik.
0
0
0
612637
01 oktober 2019
2019-10-01T09:48:17+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Heb je een voorbeeld Lieke?
0
1
611341
612870
01 oktober 2019
2019-10-01T14:49:29+02:00
Lieke Roovers
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/Bookwurm.jpg
https://www.hebban.nl/!/Bookjunk
218316
Wat ik echt irritant vind is covers waarbij de letters, lettergrepen of woorden allemaal op verschillende hoogtes staan of in elkaar overlopen zodat je niet goed weet in welke volgorde ze gelezen moeten worden. Of dat sommige letters zoveel groter zijn dan de rest dat ik aanneem dat het valt onder het populaire visuele trucje, waarbij je een letter twee keer moet lezen om woorden te vormen.
Dat heb ik een beetje bij Otmars zonen, omdat de O's (vooral de eerste) zo groot zijn en allebei de woorden in twee delen gesplitst zijn en er rechts naast staan, wil ik in eerste instantie die O's twee keer gebruiken. Dan lees ik OtmOars ZOnOen. Dat vind ik een tikkeltje vermoeiend, haha.
0
1
611341
613749
02 oktober 2019
2019-10-02T22:20:27+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Zo had ik Otmars Zonen nog niet gelezen, ik heb er dus een ander beeld bij.
Ik zie % staan bij die grote O’s en de z er tussen... Dat geeft me het gevoel dat het gaat over iets dat met geld te maken heeft.
0
1
611341
611454
28 september 2019
2019-09-28T19:57:28+02:00
Nicole Vrielink
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/ik%2841%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/nicole-vrielink
257580
Ik word hier meestal niet door aangetrokken, helaas. Waar het precies aan ligt weet ik eigenlijk ook niet...
0
0
0
611464
28 september 2019
2019-09-28T20:28:34+02:00
Aad le Febre
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/Lezer%20-%20paper%20mache.jpg
https://www.hebban.nl/!/aad-le-febre
193566
Over het algemeen vind ik dat een cover iets moet zeggen over de inhoud, niet zozeer een (typo)grafisch hoogstandje hoeft te zijn. Natuurlijk kan dit mooi zijn, verrassend zijn, intrigerend zijn als het een vreemde woordsamenstelling is zoals in bovengenoemde voorbeelden, maar geen must. Het is wel zo dat een goed gekozen/aansprekende cover onderdeel kan zijn van de keuze voor een boek naast inhoud (flaptekst) / (bekendheid van) auteur / prijs van het boek / evt. hype er omheen.
Een woordspelletje kan de aandacht vestigen op een boek in de enorme stapels die je tegenwoordig in de boekhandel vind, maar zoals gezegd, niet alleen bepalend voor de aanschaf.
0
0
0
612636
01 oktober 2019
2019-10-01T09:47:53+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Welke cover vind jij goed gekozen? Heb je een voorbeeld van een cover die iets zegt over de inhoud zodat jij het boek zou kiezen?
Als ik kijk naar de boeken die ik lees dan zegt de cover vaak niet zo veel over de inhoud, tenzij het om jeugdliteratuur gaat.
0
1
611464
613117
01 oktober 2019
2019-10-01T20:09:46+02:00
Aad le Febre
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/Lezer%20-%20paper%20mache.jpg
https://www.hebban.nl/!/aad-le-febre
193566
Van bovengenoemde voorbeelden vind ik "Het meisjesmanifest" en "Doordenken over Dooddoeners" goed geslaagde covers. Een cover moet m.i. aanspreken om je uit te nodigen de flaptekst te lezen ook al zegt de cover niet compleet iets over de inhoud. Een goede cover op dit moment vind ik b.v. die van "De derde kogel" - zegt direct iets over het boek; het gaat hoe dan ook over Kennedy.
0
1
611464
611478
28 september 2019
2019-09-28T21:04:53+02:00
Marielle
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/IMG_2777.PNG
https://www.hebban.nl/!/marielle-weidmann
238979
Nee, hier kan ik niet warm van worden; ik vind de covers nogal sfeerloos en weinig uitnodigend,
0
0
0
612628
01 oktober 2019
2019-10-01T09:39:00+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Voor welke cover loop jij warm? Heb je een voorbeeld?
0
1
611478
613227
01 oktober 2019
2019-10-01T22:00:32+02:00
Marielle
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/IMG_2777.PNG
https://www.hebban.nl/!/marielle-weidmann
238979
De cover van ‘De onsterfelijken’ vind ik erg mooi en ook de covers van de boeken van Gerbrand Bakker kunnen mij bekoren. Een mooi paginavullend beeld met een niet al te ‘gewilde’ typografie; rustig, suggestief. Vooral niet overdreven of té gemaakt; het verhaal moet het doen, niet de cover.
0
1
611478
613239
01 oktober 2019
2019-10-01T22:20:49+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Daar noem je ook wel een hele mooie cover: De onsterfelijken. Maar de cover werd nog mooier nadat ik het boek las :-)
Het Puttertje vond ik ook heel mooi qua cover. Die van Gerbrand Bakker, foto’s bij de boeken die ik in huis heb, vind ik zelf niet zo mooi. Ik ga er van uit dat de inhoud mooier is. Ik hou over het algemeen niet zo van foto’s
Weet je welke cover ik erg mooi vind? Tonio van van der Heijden met Tonio zelf als Oscar Wilde verkleed.
0
1
611478
613242
01 oktober 2019
2019-10-01T22:41:29+02:00
Marielle
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/IMG_2777.PNG
https://www.hebban.nl/!/marielle-weidmann
238979
Ja, eens! O ja, beide boeken die je noemt hebben een prachtige cover, sfeervol en treffend en heel goed passend bij het boek. Het is overigens best gek dat boeken bij een herdruk soms een andere cover krijgen; het boek verandert toch ook niet?
0
1
611478
613251
01 oktober 2019
2019-10-01T23:08:34+02:00
Marielle
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/IMG_2777.PNG
https://www.hebban.nl/!/marielle-weidmann
238979
En ‘zomervacht’ vind ik ook prachtig!
0
1
611478
613253
01 oktober 2019
2019-10-01T23:10:34+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Jaaa, een zomervacht is inderdaad ook prachtig en passend. Ik heb het boek nog niet gelezen maar er wel al veel over gelezen. In eerste instantie schrok ik van die cover :-)
0
1
611478
613525
02 oktober 2019
2019-10-02T16:30:38+02:00
Marielle
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/IMG_2777.PNG
https://www.hebban.nl/!/marielle-weidmann
238979
Tsja, het is niet de meest ‘gezellige’ cover inderdaad. Boek vond ik aangrijpend en indrukwekkend. Aanrader!
0
1
611478
612604
01 oktober 2019
2019-10-01T09:15:38+02:00
Marvin O.
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/avatar2%285%29.png
https://www.hebban.nl/!/mo-4
232185
Ik heb gisteren een recensie ingeleverd voor Hordubal. Toen ik het boekje ontving, las ik de titel automatisch alsof het Frans was: 'hors du balle'.
Ik stoor mij persoonlijk enorm aan dit soort foute splitsingen. Het maakt me niet uit welke kunstzinnige gedachten erachter zitten, het is gewoon fout. Mijn interne spellingcorrector schiet dan altijd meteen in overdrive omdat de afbreekstreepjes ontbreken. Als gesplitst wordt tussen volledige woorden (bijvoorbeeld 'De fluisterman' van Alex North: https://www.hebban.nl/boek/de-fluisterman-alex-north ) dan erger ik me ook dood aan de foute spatie die dan tussen de woorden ontstaat, alweer omdat het afbreekstreepje ontbreekt. Soms staat die overbodige spatie er overigens ook echt, wat dan blijkt als je het boek opent en de titel daar eveneens met overbodige spatie ziet staan. Ik laat in de boekhandel boeken links liggen als de titel (al dan niet schijnbaar) fout gespeld is. Als ik online koop, gebeurt dat minder omdat ik dan de cover amper bekijk en meteen de relevante boekinformatie ga lezen.
Zijn er nog mensen hier die boeken laten liggen als de titel niet correct gespeld is?
0
0
0
612626
01 oktober 2019
2019-10-01T09:38:18+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Dat ligt er helemaal aan. Als het zo gekozen is vanwege een ‘kunstzinnige’ cover kan ik me daar prima bij neerleggen als het een boek is van een schrijver die ik graag lees of over een onderwerp dat mijn aandacht trekt.
Als het door slecht nadenken foutief geschreven is, wordt het een ander verhaal. Dat kan namelijk consequenties hebben voor de taal in de rest van het boek.
Ik kan een gekkigheid op de cover wel hebben.
Neem nu hierboven: Vele vree mde vor men, ik denk dat die bijzondere manier van schrijven iets zegt over vormen en dan mag de vorm van de cover voor mij afwijken of vreemd zijn.
0
1
612604
612635
01 oktober 2019
2019-10-01T09:47:18+02:00
Marvin O.
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/avatar2%285%29.png
https://www.hebban.nl/!/mo-4
232185
Dat boek is een uitzondering tussen de andere, omdat het inderdaad over vreemde vormen lijkt te gaan. In die gevallen kan ik het ook wel hebben, maar dat zijn echt uitzonderingen.
0
1
612604
612638
01 oktober 2019
2019-10-01T09:49:27+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Mee eens. Soms kan het geslaagd zijn. In dit geval ondersteunt het de titel.
Ik dacht dat ik jouw recensie al gelezen had van Hordubal maar dat was blijkbaar een recensie van iemand anders.
0
1
612604
612641
01 oktober 2019
2019-10-01T09:50:54+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Ik weet het weer, het was niet de recensie die ik las maar het aantal sterren dat je gaf. Ik vind het een aanrader als jij 4 of 5 sterren geeft, vandaar dat ik het al op mijn NTL lijst zette.
0
1
612604
612653
01 oktober 2019
2019-10-01T10:17:36+02:00
Marvin O.
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/avatar2%285%29.png
https://www.hebban.nl/!/mo-4
232185
Dank je. Maar wat dan als ik 4 sterren geef en vervolgens tijdens het schrijven van mijn recensie besluit dat ik het toch maar 3 sterren waard vind? Dat overkomt me bij twijfelgevallen wel eens. :-)
0
1
612604
612663
01 oktober 2019
2019-10-01T10:25:10+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Tja, als ik dan je recensie lees en merk dat jouw sterrenaantal gezakt is dan bestaat de kans dat ik het boek weer van mijn lijst haal. Tenzij jij ergens over valt waar ik goed overheen kan lezen (of ik jouw recensie niet meer zie). meestal zie ik het aantal sterren pas bij je recensie dus dan komt het wel goed. Nu kwam dit artikel met Hordubal en had je alleen je sterren staan.
Wat wordt het bij dit boek? Ga je omlaag met de sterren off verklap je dat nog niet?
0
1
612604
612670
01 oktober 2019
2019-10-01T10:28:50+02:00
Marvin O.
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/avatar2%285%29.png
https://www.hebban.nl/!/mo-4
232185
Het blijft 4. Als ik omlaag (of soms ook omhoog) ga, pas ik het ook meteen aan op Hebban hoor, dus een geheim is het nooit :-)
0
1
612604
612873
01 oktober 2019
2019-10-01T14:58:51+02:00
Lieke Roovers
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/Bookwurm.jpg
https://www.hebban.nl/!/Bookjunk
218316
Ik heb hier ook een hekel aan. Ik verbeter het in mijn hoofd dan voortdurend en dat werkt storend. Nou moet ik zeggen dat ik van boeken iets meer kan hebben dan van kranten (of tijdschriften: zo zat ik me laatst op te vreten omdat iemand 'mits' de hele tijd gebruikte alsof het 'tenzij' betekende). Daar kan ik me echt opwinden over kromme koppen, verkeerd afgebroken woorden en het constante gebruik van 'hun' terwijl het 'hen' of 'zij' moet zijn. GVD, denk ik dan, leer Nederlands.
Of Engels, want Nederlanders houden ervan om met Engelse termen te strooien, maar ze goed spellen? Ho maar.
0
1
612604
613096
01 oktober 2019
2019-10-01T19:42:16+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Haha, Lieke, dat hindert mij ook al zie ik het niet zo snel als jij en Marvin. Ik verwacht van journalisten en schrijvers dat ze het goed doen.
(Ik zou graag schrijven: dat hun het goed doen :-):-)
@Marvin, het boek blijft op mijn NTL :-)
0
1
612604
613391
02 oktober 2019
2019-10-02T10:57:45+02:00
Marvin O.
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/avatar2%285%29.png
https://www.hebban.nl/!/mo-4
232185
@Lieke Dit moet je eens lezen: https://www.demorgen.be/nieuws/hun-hebben-dat-had-hem-niet-zien-aankomen~b61e3f17/
Komt nota bene van de voorzitter van de Taalunie.
"Wat" in plaats van "dat" vind ik ook zo'n tenenkrommende fout. "Het boek wat ik gelezen heb ..." of een variant hiervan is een fout die je hier op Hebban bijna dagelijks wel ergens kan vinden.
0
1
612604
613425
02 oktober 2019
2019-10-02T11:29:58+02:00
Lieke Roovers
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/Bookwurm.jpg
https://www.hebban.nl/!/Bookjunk
218316
@Marvin: Ugh. Ik ben echt geen taalpurist en weet dat taal altijd in beweging is, maar toch: ugh. Mensen zeggen het gewoon fout en dat zouden we dan over moeten nemen? Nope. Heel veel mensen zeggen ook 'beseffen zich' terwijl het 'realiseren zich' of 'beseffen' is. Of de klassieker 'het boek die'. Nee, nee, nee!
Hmmm... Misschien ben ik toch een taalpurist. ;)
0
1
612604
613438
02 oktober 2019
2019-10-02T11:46:02+02:00
Marvin O.
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/avatar2%285%29.png
https://www.hebban.nl/!/mo-4
232185
Haha, zou je denken? ;-)
0
1
612604
613679
02 oktober 2019
2019-10-02T21:24:22+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Nou en of, Lieke, jij bent een taalpurist. Ik ben al een taalpurist terwijl ik er minder last van heb en meer fouten maak. Maar wat ipv dat, die ipv dat, beseffen zich, hun ipv hen dat doet pijn aan mijn ogen en een zonnebril helpt niet (wat denken jullie dan van: ik irriteer me hier aan 🙈). Dat maakt jou en Marvin grotere taalpuristen dan ik ben.
0
1
612604
613738
02 oktober 2019
2019-10-02T22:10:59+02:00
ine
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/20160506_161836%282%29bleek%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/ine-ine
110204
Beseffen zich: dat heb ik gelukkig nog nooit gehoord!
0
1
612604
613741
02 oktober 2019
2019-10-02T22:13:48+02:00
Nathalie B1
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/20181018_214725%285%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/nathalieb
128938
Aargh, het boek wat ik gelezen heb, het meisje die... : ik erger me dood, maar ik probeer het niet meer aan mijn hart te laten komen, het gaat er echt niet meer uit, of in bij vele mensen. :-) Die 'hun hebben' zie ik gelukkig nog niet zo veel geschreven staan, meer spreektaal? In Vlaanderen kan dat dus echt niet hé!
0
1
612604
613771
02 oktober 2019
2019-10-02T22:49:13+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Ik heb een familielid die dit telkens zegt... hij zegt ook ‘Hij heb dat gedaan’. De rillingen vliegen al over mijn rug als ik er aan denk.
0
1
612604
613827
03 oktober 2019
2019-10-03T07:57:23+02:00
Marvin O.
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/avatar2%285%29.png
https://www.hebban.nl/!/mo-4
232185
@Gigi: het is "een familielid dat ..." :-D
0
1
612604
613879
03 oktober 2019
2019-10-03T10:13:04+02:00
Joke D.
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/1%2816%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/joke-23
241152
@Nathalie Verschrikkelijk! Het ergste is dat ik het fout gebruik van die en dat meer en meer opmerk bij stagiaires. Die gaan een hele generatie kinderen mismeesteren.
0
1
612604
614133
03 oktober 2019
2019-10-03T19:31:28+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Whoehahaha, @Marvin, je hebt gelijk. Dat heb ik zeer waarschijnlijk al vaker fout gedaan want deze voel ik niet van nature aan. Ik heb het vier keer hardop moeten zeggen voor mezelf. *Meisje, mannetje, vrouwtje dat* vind ik heel logisch, doe ik op gevoel, maar familielid heeft niet dat gevoel.
Maar goed dat ik daarboven schreef dat ik zelf wel fouten maak maar dat ik niet wil dat schrijvers, redacteuren en journalisten dit doen.
0
1
612604
615693
07 oktober 2019
2019-10-07T09:31:38+02:00
Kim Schreurs
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/mbw935%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/kim-schreurs
233495
Het-woorden, Gigi. :)
Het meisje/mannetje/vrouwtje/familielid dat...
De meid/man/vrouw/familieleden die...
Moet je natuurlijk wel weten welk lidwoord erbij hoort, maar ik denk dat je dat meestal (in ieder geval bij 'familielid'. Haal anders het eerste deel van de samenvoeging weg. Dan houd je 'het lid' over) wel aan zult voelen. Is familielid voor jou verwarrend omdat het wel 'de familie' is (maar 'het lid')?
Het wordt vooral lastig als woordgeslacht en gender elkaar in de weg gaan zitten ('het team vervult zijn taken' https://onzetaal.nl/taaladvies/verwijswoorden/ --> 'het meisje en zijn ouders'. Grammaticaal correct, maar we zouden het nooit zeggen. De voorkeur gaat naar 'het meisje en haar ouders'). Het-woorden behandel je alsof ze mannelijk zijn, maar 'meisje' en 'vrouwtje' slaan natuurlijk op personen met een vrouwelijk geslacht. Zo zal 'meisje die' ook wel te verklaren zijn (blijft vreemd, hoor, want bij de-woorden zie ik het nooit terwijl mensen dan toch ook de neiging zouden moeten hebben om 'man dat' te zeggen. Maar de-woorden zijn lastiger omdat ze zowel mannelijk als vrouwelijk kunnen zijn en het-woorden zijn onzijdig en die behandel je dus alsof ze mannelijk zijn. Zeg ik dat nu goed? De theorie is ingewikkelder dan de praktijk. :P Grappig genoeg ging ik dus naar achtergrondinformatie zoeken zodat ik een link kon plaatsen en las ik dus dat er sowieso sprake is van de 'haar-ziekte', dus om 'het team vervult haar taken' te zeggen. Het vrouwelijk willen maken van woorden die niet vrouwelijk zijn stopt dus niet bij verwijzen met 'die' in plaats van 'dat', maar wordt doorgetrokken naar 'zijn'/'haar'). Daarna wordt het dan een kwestie van kopiëren wat je elders doet en dan krijg je die trend. Tenminste, zo denk ik dat dit ontstaan is.
Pfff, het is weer een lange uitleg geworden terwijl ik eigenlijk alleen maar een tip wilde geven toen ik toevallig zag dat je het bij sommige woorden niet vanzelf aanvoelde. :P
0
1
612604
615898
07 oktober 2019
2019-10-07T16:20:26+02:00
Lieke Roovers
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/Bookwurm.jpg
https://www.hebban.nl/!/Bookjunk
218316
Ingewikkeld, Kim! :)
Als ik het niet zeker weet dan zet ik in gedachten even die of dat voor het woord. Dan 'voel' je wel aan dat die familielid niet klopt, haha.
0
1
612604
616062
07 oktober 2019
2019-10-07T20:10:34+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Grappig @Kim, zo simpel is het. Ik weet de regel niet (meer) maar doe het op gevoel. Daardoor ging het mis met het familielid (het is wel weer goed gekomen met hem hoor... 😆). Als ik goed nagedacht had was het niet mis gegaan. Maar daar ging het mis: ik denk vaak niet goed na.
Die haar-ziekte heb ik ook, ik gebruik te vaak haar als ik jouw uitleg hierboven even lees.
@ Lieke, ik moet dus even de tijd nemen om te denken dat ik het niet altijd weet en dan jouw simpele ezelsbruggetje gebruiken. Ik moet dus minder impulsief zijn en dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Maar: “die heb dat gedaan” is zeker fout en daar erger ik me groen en geel aan.
0
1
612604
613154
01 oktober 2019
2019-10-01T20:50:15+02:00
*wil2*
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/wil_profiel.jpg
https://www.hebban.nl/!/wilma-van-der-stap-2
256924
Het valt me bij een aantal op dat het sowieso rare titels zijn: Sofrologie, Frankissstein, Gigantisme. Net alsof ze zich schamen voor zulke rare titels en het zo maar een beetje wegfrommelen.
Mijn motto: verzin wat beters en kom er ronduit voor uit hoe het boek heet.
Uitzonderingen die ik wel mooi of acceptabel vind: Visser, De ontembare, Otmars zonen. En Vele vreemde vormen wil ik vanwege de titel wel het voordeel van de twijfel geven, al hadden ze met die alliteratie van de drie v’s vast ook wat anders kunnen verzinnen.
0
0
0
613181
01 oktober 2019
2019-10-01T21:15:47+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Die drie vind ik ook het mooist.
0
1
613154
613230
01 oktober 2019
2019-10-01T22:03:25+02:00
Marielle
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/IMG_2777.PNG
https://www.hebban.nl/!/marielle-weidmann
238979
‘Otmars zonen’ vind ik wel mooi; dat heeft misschien ook te maken met het kleurgebruik en de illustratie. De typografie spreekt me minder aan.
0
1
613154
613467
02 oktober 2019
2019-10-02T12:14:44+02:00
Sterrezee
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/2013%20juli%20week%201b%20046.jpg
https://www.hebban.nl/!/Sterrezee
290481
Gigantisme is een bestaand woord, reuzengroei.
Het wordt bijv. in de biologie gebruikt, een vorm ervan: een plant kan groeien door stapjes te herhalen, vertakken of door onderdelen te vergroten, zoals bijv. de apenbroodboom. Dat laatste heet gigantisme.
Het is ook in de beeldende kunst aanwezig: https://www.boumbang.com/claes-oldenburg/
0
1
613154
613480
02 oktober 2019
2019-10-02T12:44:02+02:00
*wil2*
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/wil_profiel.jpg
https://www.hebban.nl/!/wilma-van-der-stap-2
256924
Dank je, @Sterrezee. Maar ik bedoelde vooral dat het, voor mij in ieder geval, geen lekker bekkende titel is. Het zal niet alleen voor mij een onbekend woord zijn en dan ook nog zo geschreven, stoot wat mij betreft af i.p.v. dat het aantrekt.
0
1
613154
613752
02 oktober 2019
2019-10-02T22:21:59+02:00
Nathalie B1
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/20181018_214725%285%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/nathalieb
128938
Het is dan ook een non-fictieboek over economie, over het 'too big to fail' zijn, over bedrijven en organisaties die steeds groter en machtiger worden. De titel dekt hier de lading, zou ik zeggen, ik vind 'em goed gevonden!
0
1
613154
613812
03 oktober 2019
2019-10-03T07:16:17+02:00
*wil2*
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/wil_profiel.jpg
https://www.hebban.nl/!/wilma-van-der-stap-2
256924
Als je er over nadenkt, heb je helemaal gelijk, maar zo op het eerste gezicht voor mij als argeloze lezer vind ik het niet aanspreken.
0
1
613154
613378
02 oktober 2019
2019-10-02T10:38:55+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Wat vinden jullie dan van deze???
https://www.hebban.nl/boek/godface-asha-karami
0
0
0
613380
02 oktober 2019
2019-10-02T10:40:38+02:00
ine
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/20160506_161836%282%29bleek%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/ine-ine
110204
Haha, die kan ik gewoonweg niet lezen
0
1
613378
613386
02 oktober 2019
2019-10-02T10:45:22+02:00
Marvin O.
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/avatar2%285%29.png
https://www.hebban.nl/!/mo-4
232185
Eentje voor Halloween. Horror, niet te lezen.
Welke uitgeverij neemt een vormgever in dienst die vervolgens dit bedenkt?
0
1
613378
613396
02 oktober 2019
2019-10-02T11:07:02+02:00
Evelien Walravens
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/-sc8621%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/ramsteentje
102350
Totaal onleesbaar! Ik zou meteen doorlopen naar de opticien om nieuwe brillenglazen te laten aanmeten 😄
0
1
613378
613408
02 oktober 2019
2019-10-02T11:13:46+02:00
Kitty Bruggeman
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/Kitty.jpg
https://www.hebban.nl/!/Kitty-Bruggeman
107315
Zo, dat is een leuk puzzeltje! Niet te lezen zeg...... Wel mooi, maar of het nou zo handig is......
0
1
613378
613458
02 oktober 2019
2019-10-02T11:57:32+02:00
Sterrezee
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/2013%20juli%20week%201b%20046.jpg
https://www.hebban.nl/!/Sterrezee
290481
Grappig, voor een keertje, het valt wel op. Ik hoop dat deze vorm ook een relatie heeft met de inhoud.
Enne, gewoon even boek op zijn kant houden.
fyi: Officieel heet dat anamorfose, net als de uitgerekte fietsen op het fietspad.
'Een anamorfose is een vertekende afbeelding, die er slechts gezien vanuit een bepaalde hoek of onder bepaalde optische voorwaarden realistisch uitziet. ' wiki
0
1
613378
613475
02 oktober 2019
2019-10-02T12:37:12+02:00
*wil2*
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/wil_profiel.jpg
https://www.hebban.nl/!/wilma-van-der-stap-2
256924
Die was ik inderdaad ook al tegengekomen, ik heb maar ernaast gelezen hoe het boek heette.
Het bezige bijtje heeft wel erg uitgezoemd.
0
1
613378
613527
02 oktober 2019
2019-10-02T16:31:39+02:00
Marielle
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/IMG_2777.PNG
https://www.hebban.nl/!/marielle-weidmann
238979
Hoe zeg je het ook alweer netjes als je iets niks vindt... ik vind het heel apart.
0
1
613378
613674
02 oktober 2019
2019-10-02T21:17:29+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Hihi @Marielle, mooi verwoord :-)
Ik was ook blij dat de titel er bij stond in normale letters wanders had ik het niet geweten.
Enne, die tip van @Sterrezee, daar zit natuurlijk wat in. Anamorfose klinkt mooi. Misschien een mooi woord voor de titel van een boek.
0
1
613378
613675
02 oktober 2019
2019-10-02T21:19:06+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Ik heb mijn tablet eens scheef gehouden, dan wordt het ietsje beter leesbaar. Maar dat kan ook komen omdat de titel ernaast staat, dat leest een stuk makkelijker.
0
1
613378
613691
02 oktober 2019
2019-10-02T21:41:56+02:00
Marielle
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/IMG_2777.PNG
https://www.hebban.nl/!/marielle-weidmann
238979
@ Gigi, een prachtig woord inderdaad; ga ik toevoegen aan mijn vocabulaire, al weet ik niet of ik het ooit zal gebruiken... Misschien scheelt het dat je nu weet wat er staat 😉
0
1
613378
613697
02 oktober 2019
2019-10-02T21:45:17+02:00
*wil2*
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/wil_profiel.jpg
https://www.hebban.nl/!/wilma-van-der-stap-2
256924
De uitgever had deze ook op Instagram geplaatst en ik heb gevraagd of er een verhaal achter zit. Nog geen antwoord, maar als ik die heb, meld ik me weer.
0
1
613378
613701
02 oktober 2019
2019-10-02T21:47:38+02:00
ine
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/20160506_161836%282%29bleek%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/ine-ine
110204
'wanders' vind ik ook een sterk woord. Goeie samentrekking!
0
1
613378
613708
02 oktober 2019
2019-10-02T21:54:10+02:00
*wil2*
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/wil_profiel.jpg
https://www.hebban.nl/!/wilma-van-der-stap-2
256924
@Ine 😂. Moet wel gelijk aan Gijs denken.
0
1
613378
613732
02 oktober 2019
2019-10-02T22:08:03+02:00
ine
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/20160506_161836%282%29bleek%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/ine-ine
110204
Die heb ik moeten googlen.
0
1
613378
613767
02 oktober 2019
2019-10-02T22:41:17+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Soms praat ik te snel, nu ja, heel vaak praat ik te snel. Zo snel dat je het zelfs merkt als ik typ...
0
1
613378
613768
02 oktober 2019
2019-10-02T22:43:34+02:00
Marielle
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/IMG_2777.PNG
https://www.hebban.nl/!/marielle-weidmann
238979
😂
0
1
613378
613780
02 oktober 2019
2019-10-02T23:08:34+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Zit ik hier toch te denken: afbreken van titels doet vaak afbreuk aan de cover...
0
1
613378
614564
04 oktober 2019
2019-10-04T15:24:38+02:00
Sterrezee
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/2013%20juli%20week%201b%20046.jpg
https://www.hebban.nl/!/Sterrezee
290481
Ik ken het woord ook nog niet eens twee weken... Er zijn nog veel meer vormen, in de kunst (Renaissance, street art) en in de cartografie. Zoek het bijv. eens op pinterest.
Als boektitel: intrigerend. Het boek 'AnamorfoseN' bestaat al wel, passend, als ik zo de beschrijving lees.
0
1
613378
614028
03 oktober 2019
2019-10-03T15:22:21+02:00
Paul Heijnen - a braindamaged person
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/Mijn%20karretje%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/paulheijnenwolhezegmailcom
112308
Een cover dat je aandacht gevangen houdt en je dwingt tot het tot je nemen van informatie bereikt zijn doel. En dat doel bereiken is - in die hoeveelheid van boeken die worden uitgebracht - moeilijk. De een zal kiezen voor een visualiserende effecten, het creëren van een bepaalde sfeer of is er juist opgericht om de basis te leggen voor herkenbaarheid van een reeks van boeken van een bepaalde schrijver of genre. En als bijzondere afbrekekingen van woorden - al dan niet in combinatie met een afbeelding die kracht hebben om mijn aandacht te vangen om te nader onderzoek naar het boek door te gaan, dan kan ik alleen maar zeggen: missie geslaagd.
Misschien is het een keer de moeite waard om jaarlijks een soort covercompetitie te houden. De eerste categorie van de bijzondere afbrekingen van de letterboodschap hebben we al. Het beeldmerk zou een 2e kunnen zijn. Denk maar eens aan de typische manier waarop 007 grafisch wordt weergegeven. Of het beeld merk in combinatie met een genre. De afbeelding van Havank. En zo zijn er best wat meer categorieën aan te wijzen. De illustrators kunnen best wat aandacht gebruiken en wij lezers kunnen er best ook wat van opsteken, als we kunnen kiezen en aanwijzen wat we mooi vinden. Bij zo'n competitie hoort natuurlijk ook een motivatie waarom we iets mooi of niet mooi vinden of waarom het onze aandacht juist niet trekt. Het levert een schat aan informatie en nieuwe gezichtpunten op waaraan we zelf nooit gedacht zouden hebben. En als we dit - de reacties van de Hebban lezers - dan afzetten tegen de opdracht van de uitgeverij en de schrijver aan de illustrator van de cover, dan hebben we genoeg materiaal om een aantal prachtige lezingen te houden. En daar houdt het niet mee op want er zijn nog veel meer vormen om informatie te delen en er iets over te vinden. De laatste vorm in de keten vormt het lesmateriaal van mensen die daadwerkelijk iets moeten en waar iets creatiefs uit de vingers komt.
Natuurlijk moet er een Hebban Cultuurprijs voor de Cover-illustrator komen. Zo'n prijs moet naar iemand genoemd worden. Die voorzet die kan ik nu net niet geven, maar als het een cartoon in een krant geweest zou zijn dan zou het ongetwijfeld Opland geworden zijn. En van de allerdaagse levensdingen: Peter van Straaten versus de hersenkronkels van Simon Carmiggelt.
Het zou mooi zijn als de boekenbranche met een eerbetoon komt voor de cover-illustrator.
0
0
0
614122
03 oktober 2019
2019-10-03T19:09:03+02:00
*wil2*
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/wil_profiel.jpg
https://www.hebban.nl/!/wilma-van-der-stap-2
256924
Mooie gedachte.
0
1
614028
614315
04 oktober 2019
2019-10-04T09:29:27+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Hebben jullie deze al gezien?
https://www.hebban.nl/boek/hem-jeroen-de-brauwer
0
0
0
614318
04 oktober 2019
2019-10-04T09:33:15+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
En nog twee debuten die wel in bovenstaand rijtje zouden passen.
https://www.hebban.nl/boek/draaidagen-bianca-boer
https://www.hebban.nl/boek/de-bubbel-sanne-kanis
0
1
614315
614333
04 oktober 2019
2019-10-04T10:09:09+02:00
Marielle
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/IMG_2777.PNG
https://www.hebban.nl/!/marielle-weidmann
238979
Ja, ‘De bubbel’ ook al gelezen... Nee, ik blijf het heel apart vinden.
0
1
614315
614336
04 oktober 2019
2019-10-04T10:11:35+02:00
*wil2*
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/wil_profiel.jpg
https://www.hebban.nl/!/wilma-van-der-stap-2
256924
Drie mooie voorbeelden die goed te lezen zijn, vooral ‘Hem’ vind ik prachtig. ‘Draaidagen’ heb ik notabene gelezen, een aanrader overigens.
0
1
614315
614358
04 oktober 2019
2019-10-04T10:34:20+02:00
Evelien Walravens
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/-sc8621%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/ramsteentje
102350
HEM vind ik dan wel weer mooi gedaan, met dat hoofd erachter. Draaidagen vind ik ook mooi gedaan maar De Bubbel pakt me dan weer niet direct...
0
1
614315
614519
04 oktober 2019
2019-10-04T13:26:40+02:00
Joke D.
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/1%2816%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/joke-23
241152
Soms is zo'n cover niet lelijk maar ik houd er gewoon niet zo van dat ze woorden verkeerd afbreken. Dat kan voor mij alleen als er op een of andere manier een verwijzing is naar het boek, een speciale betekenis, ...
Als men met woorden speelt en het betekent iets, vind ik dat zelfs heel leuk.
0
1
614315
614649
04 oktober 2019
2019-10-04T18:33:17+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
@Wil, ik zag dat draaidagen heel wat sterren wist te veroveren dus dat boek is aan mijn NTL toegevoegd 😄
0
1
614315
614662
04 oktober 2019
2019-10-04T18:47:53+02:00
Evelien Walravens
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/-sc8621%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/ramsteentje
102350
Ik nam Draaidagen net mee uit de bieb 👍
0
1
614315
614733
04 oktober 2019
2019-10-04T20:09:07+02:00
*wil2*
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/wil_profiel.jpg
https://www.hebban.nl/!/wilma-van-der-stap-2
256924
Benieuwd wat jullie er van vinden, @Eveline en @Gigi.
0
1
614315
614382
04 oktober 2019
2019-10-04T10:55:11+02:00
Evelien Walravens
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/-sc8621%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/ramsteentje
102350
Ik kom net deze tegen: https://www.hebban.nl/boek/vin-ruth-lasters Die vind ik dan wel weer mooi gedaan. Greet verklapt in haar recensie waar VIN voor staat, dan zie je die cover meteen weer anders! :-)
0
0
0
614646
04 oktober 2019
2019-10-04T18:27:35+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Het is echt ín, die letters...
0
1
614382
614397
04 oktober 2019
2019-10-04T11:10:26+02:00
*wil2*
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/wil_profiel.jpg
https://www.hebban.nl/!/wilma-van-der-stap-2
256924
Het is echt een epidemie, zag net deze: https://www.atlascontact.nl/boek/thuis/
0
0
0
614401
04 oktober 2019
2019-10-04T11:17:47+02:00
Evelien Walravens
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/-sc8621%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/ramsteentje
102350
haha, als je er op gaat letten...
0
1
614397
614647
04 oktober 2019
2019-10-04T18:27:49+02:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Epidemie ja, dat is het
0
1
614397
614404
04 oktober 2019
2019-10-04T11:20:41+02:00
Marvin O.
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/avatar2%285%29.png
https://www.hebban.nl/!/mo-4
232185
Voor de liefhebbers, meteen een volledige trilogie uit mijn collectie gelezen boeken:
https://www.hebban.nl/boek/napoleon-deel-1-van-strateeg-tot-keizer-johan-op-de-beeck-2
https://www.hebban.nl/boek/napoleon-deel-2-van-keizer-tot-mythe-johan-op-de-beeck
https://www.hebban.nl/boek/waterloo-johan-op-de-beeck-2
De boeken zijn overigens heel goed, de spelling van Napoleon en Waterloo daarentegen ...
0
0
0
614501
04 oktober 2019
2019-10-04T13:13:39+02:00
*wil2*
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/wil_profiel.jpg
https://www.hebban.nl/!/wilma-van-der-stap-2
256924
Tja... kleurstelling is bij de laatste ook niet alles, die gevallen Napoleon daarentegen vind ik wel weer grappig.
Geen toeval meer: ik open net de mail van Bookspot en zie daar ‘Napoleons’s nachtmerrie’ van dezelfde schrijver.
0
1
614404
676038
01 februari 2020
2020-02-01T16:32:22+01:00
Merel Kuitert
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/profielfoto%20merel%282%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/merel-kuitert
121398
Ik zie dit nu pas, dus spuit elf komt nog even om de hoek: Het Meisjesmanifest is zo ook afgekapt omdat, wanneer je in bepaald licht kijkt 'FEST' gelezen kan worden als 'SLET', dit slaat op het bord dat Milou (het meisje waar het boek op is gebasseerd) in haar handen hield in haar filmpje. Heel bewust en leuk gedaan dus!
0
0
0
676262
01 februari 2020
2020-02-01T21:57:14+01:00
Gigi Leestgraag
https://static.hebban.nl/files/images/thumb/image%28819%29.jpg
https://www.hebban.nl/!/gigi-leestgraag
195796
Wat bijzonder. Dat was me totaal niet opgevallen. Ik ben nog eens goed gaan kijken naar de titel en cover en nu zag ik het wel.
0
1
676038