Blogpost:
HedwigMeesters
Aandacht voor de zusjes
Niet dus. Wanneer ik Zonnemeisjes oppak ‒ trots dat ik het heb geschreven en dat Paris Books het heeft uitgeven ‒ begint het tussen de pagina’s te ritselen.
Raar dat ons verhaal zo weinig wordt opgemerkt, roept Kitty vanuit het boek. Het is mooi en prettig leesbaar.
En ernstig, gevoelig en toch luchtig, zegt Micky. Waarom die verkoop dan zo tráág gaat.
Voor een beginnend auteur is het lastig om een boek onder de aandacht van lezers te krijgen, zeg ik. Ik heb geen kruiwagens. Mijn uitgever moet het met een bescheiden budget redden. Ik ben geen BN’er of sportheld. Zonnemeisjes is niet het waargebeurde verhaal van iemand die verzeild raakt in een stammenoorlog ergens in Afrika en daarna de rest van zijn dagen zonder ledematen in een verpleeghuis moet slijten. Om maar iets te noemen wat lezers tegenwoordig aanspreekt.
En daarom, zeg ik, nemen kranten, bladen en andere media zelden de moeite om debuten van onbekenden te bespreken.
De meisjes willen weten wat ik ga doen om de verkoop en aandacht, ondanks de onwil van anderen, toch aan te zwengelen.
Ik ben bezig met een hernieuwd marketingoffensief, zeg ik. Naast de prachtige recensies die ik heb ontvangen, heb ik meer boekbloggers en kennissen gevraagd om Zonnemeisjes te beoordelen. Misschien trekken mijn acties lezers over de streep om naar de bibliotheek te gaan, of om het te kopen. Dat kan ook om het cadeau te geven, de feestdagen komen er weer aan.
En ik heb het over mijn naam. Hedwig betekent 'Strijdbare vrouw.' Dat is precies wat ik wil waarmaken.
De zusjes lachen. Dus binnenkort weet je een heleboel meer lezers te bereiken, concluderen ze.
Hopelijk terecht.
Blog liever in je mail ontvangen? Vul op mijn website je contactgegevens in. Je kunt er ook een hoofdstuk uit Zonnemeisjes aanvragen of een opmerking of vraag kwijt.
Lees verder op mijn site