ChantalH Hebban Team

Blogpost: ChantalH

De Real Meal Challenge week 2

Week 2 was zwaarder dan week 1. Ik ben deze week ook niet zoveel afgevallen dan in de eerste week. Wel voel ik me fitter en energieker. Dit was ook de reken dat ik mee wilde doen.
Meestal kook ik als ik thuiskom na mijn werk. Omdat het geen gerechten zijn die je binnen een half uur klaar hebt, heb ik steeds wat meer gemaakt zodat ik er nog een dag van kon eten. Dat scheelde een hoop werk en het was de volgende dag eigenlijk nog lekkerder. Mijn man houd zo veel mogelijk rekening met de dingen die ik niet mag hebben, maar soms zit hij er dan toch naast. Zo kwam hij gister thuis met een pot pindakaas, 100 % pindakaas zonder toevoeging. Dat was heel lief van hem, ik mag alleen geen pinda's eten. Dat gaat ook zo wanneer hij kookt. Dan probeert hij rekening met mij te houden door voor mij courgette spaghetti te maken terwijl hij rijst eet, maar gebruikt dan bijvoorbeeld een kant en klare saus. Het is voor hem ook moeilijk om dit toe te passen. Je moet je hele denken omzetten. Vroeger at je tussen de middag een boterham en 's avonds een warme maaltijd met aardappels of rijst of spaghetti. Nu eet je geen koolhydraten meer. Ik vind de avocado met ei heel erg lekker als lunch. Dit is ook goed te doen op mijn werk. Daarnaast is het recept van spruitjes al favoriet in huis. Dit is een blijvertje. Ik heb nog nooit zo lekker spruitjes gegeten. En dan te bedenken dat ik vroeger geen spruitjes lustte.
Ik kijk ook regelmatig voor lekkere recepten op www.realmealrevolution.com. Dit is een mooie overzichtelijke website. Op naar week 3.

Reacties op: De Real Meal Challenge week 2