×

Blogpost: Saphira

De Tovenaar van Compostella, een leuk en jeugdig boek

**************************************RECENSIE************************************

Ik mocht via uitgeverij Ambilicious het boek 'De Tovenaar van Compostella'. Dit boek is geschreven door Monica Vanleke. Ik zal haar even aan jullie voorstellen.

MONICA VANLEKE

De Vlaamse auteur Monica Vanleke (1961) werkte jaren in de mode en daarna als NLP-trainer rond humor en bewustzijnsontwikkeling. In 2009 won ze samen met haar man Mark Ketels de realityshow 'Het Hotel: Westende', waardoor ze een prijs van €35.000 kregen en de mogelijkheid om het historische Grand Hotel Bellevue te runnen. Maar al na enkele weken besefte Monica dat ze boeken wou schrijven.Voor haar debuutroman Pelgrimstocht op hoge hakken (2011) ging ze te voet naar Santiago de Compostela. Voor het vervolg De vrouw die een stad kan verlichten (2012) kon ze inspiratie putten uit haar ervaring als winnares van het genoemde televisieprogramma. Voor haar derde boek In bed met Boeddha (2013) maakte Vanleke een rondreis door Ladakh, waar ze afgelegen Tibetaanse boeddhistenkloosters bezocht.

*********************************************************************************

DE TOVENAAR VAN COMPOSTELA

BESCHRIJVING VAN HET BOEK

Viola ontdekt dat haar mama kanker heeft. Opa sprak ooit over zijn kameraad Jacques in Compostela, een tovenaar die wonderen en mirakelen verricht. Zou die man nog leven? Hij kan vast mama genezen!
Met een noodgedwongen ommetje langs de Efteling gaan ze er samen stiekem vandoor. Als de bizarre Poppea op hun pad verschijnt gaan de poppen aan het dansen. Net als opa heeft die zo haar eigen redenen om mee te willen.
Zullen ze slagen in hun missie?

PRIJS VAN HET BOEK € 18,95

*****************************************************************************

MENING

Mijn eerste indruk beoordeeld op de cover en beschrijving van het boek. De cover van het boek komt over als een spannend, mooie en emotioneel verhaal en komt goed overeen met de beschrijving van het boek. De kleurrijke cover is echt aantrekkelijk voor de jeugdige lezers en het boek is niet te dik, het bevat een mooi aantal van 232. Ideaal voor de jeugdige lezers. Alleen de prijs vind ik aan de hoge kant.

Toen ik het boek ging lezen kwam ik er achter dat het echt een jeugdboek is. De locaties, waar het verhaal zich afspeel en doorheen reist, zijn erg jeugdig, waaronder ook de gehele verhaallijn. De schrijfster heeft het verhaal in een vlotte en makkelijk leesbare stijl geschreven en netjes de hoofdstukken niet te lang gemaakt. Als je het boek leest kom je bij elk hoofdstuk een tekening tegen. In het begin vond ik dit een beetje vreemd tot ik eenmaal verder kwam in het boek en me eigen beter in de leeftijdscategorie kon plaatsen, paste de tekeningen goed bij het verhaal er waren niet meer storend. De hoofdkarakters Viola en haar opa zijn goed en duidelijk beschreven, waardoor ik mij goed in hun kon plaatsen. De schrijfster heeft een bijzonder, leuk, fantasierijk en avontuurlijk boek geschreven Ik heb het boek met plezier gelezen en vind het een echte aanrader voor de jonge avonturiers van 11 tot 111

STERREN

Ik geef dit boek 3,5

BOOKLOVERSAPHIRA