Blogpost: Sofie

Door de Zombiespiegel - Gena Showalter; spoilervrije review

De samenvatting van het verhaal laat ik eruit om zeker te weten dat ik geen spoilers rond kan gooien. Dit is namelijk deel 2 van The White Rabbit Chronicles en nu kun je ook een impressie krijgen van de serie als je hem nog niet hebt gelezen.

Voor een spannend en griezelig boek, met monsters en gevechten, denk ik dat er veel te veel romantiek is vanaf het begin. Het voelde een beetje alsof er niks anders was om op te focussen; alsof er een tekort was van plotlijnen. Als je alleen de zombies benadrukt, werkt het natuurlijk ook niet, maar ik miste nog iets extra's. Er kwam pas meer actie nadat het op een punt was gekomen met, naar mijn smaak, te veel romantiek. Natuurlijk is het leuk en mooi, maar je moet een thriller niet op een roman laten lijken. De echte spanning kwam pas nadat de romantiek zijn hoogtepunt bereikt had.

Toen er echter meer gaande was, voelde ik wat Ali voelde; elke keer opnieuw. Bijvoorbeeld: wanneer ze zichzelf dwingt om alleen te blijven, weg bij degenen van wie ze houdt, dan zijn er zoveel mensen die om haar geven. Ondanks dat kan ze niet uitleggen waarom ze zo'n grote afstand creëertn en het breekt haar hart. Het is allemaal zo oprecht; Gena Showalter is echt heel goed in emoties uiten met tekst. Als iemand geraakt werd met een wapen voelde ik het in mijn zenuwen, bijna alsof ik zélf geraakt werd.

De sarcasme, vergelijkingen en grappen zijn precies de humor die ik ken en begrijp. Het is mijn soort humor en ik heb ontzettend veel gelachen toen ik dit boek las.

Ik vind sprookjeshertellingen helemaal geweldig. Alice in Wonderland is een van mijn favorieten en ik ben enorm dankbaar voor het bestaan van deze serie. Er zijn zoveel details van het originele verhaal die terugkomen in deze duistere zombiehertelling! De titels van de hoofdstukken zijn supercreatief bedacht. Dankzij elke titel wilde ik alleen maar meer lezen. Een aantal voorbeelden zijn: Rot in Vrede en Over Rottende Monsters en Smakelijke Mensen. Het is allemaal gerelateerd aan het originele sprookje en tóch is alles nieuw.

Je moet even door alle romantiek heen (wat eenvoudig is als je er meer van houdt dan ik) en dan wordt het geweldig. Spanning komt en blijft tot de cliffhanger aan het eind. Vooral de laatste 100 pagina's. Het is allemaal tof, maar het eind, mensen, HET EIND! Het is zo spannend! Ondanks het begin verdient het wat mij betreft gewoon 5 sterren.

Reacties op: Door de Zombiespiegel - Gena Showalter; spoilervrije review

Door de Zombiespiegel - Gena Showalter Jouw boekenplank Jouw waardering
Jouw recensie   Schrijf een recensie