Blogpost:
Gerrie van den Berg
Lockdown leverde niet meer gelezen boeken. Wel meer pagina’s
Ik heb een nieuwe activiteit gevonden om bij te luisteren. Zonder reistijd is een werkdag van 12 uur gereduceerd tot 9 uur. Ik heb meer tijd om de huishoudelijke taken te verdelen. Tijdens het stofzuigen, koken of klussen in huis en tuin kun je prima luisteren naar een boek.
Het lezen van boeken meer tijdens de eerste 4 maanden tijdens Corona pandemie, maar nadien zakte dat juist weer in door juist meer bezoeken. Tijdens de eerste maanden bleven we vaak weg bij vrienden en familie. Maar laatste 4 maanden was het duidelijk dat het een meer blijvend karakter kreeg, dus bezochten we 1 stel per weekend, wat veel minder efficiënt is dan een hele groep ontmoeten op een feestje. En dus minder leestijd.
Ik heb 241 boeken gelezen, waarvan 191 in bezit heb. 35 boeken gewonnen of gekregen, 66 gekocht, 50 boeken gelezen van de online bibliotheek. Dat leverde de volgende boekenkast op:
januari : 24 boeken gelezen, waarvan 6 redelijk korte. Toch 6600 pagina's . Meest onder de indruk van Zeitoun van Dave Eggers. Dit boek lijkt net of je Kafka's het vonnis lees. Echter dit is geen fictie. Er waren ook andere hele goede boeken: zoals grand hotel Europa, slachter 2117 en het vijfde meisje. Allen met 5 sterren beloond.
februari : 17 boeken, 5500 pagina's, beste boek: Anya Niewarra - het bloemenmeisje ( leesclub eigen exemplaar)
maart: 19 boeken, 5500 pagina's, beste boek : Verdraaid door Steve Cavanaugh en goede tweede Nulpunt van Horst en Lier
april : 20 boeken, 7400 pagina's, beste boek: Wie zint op wraak - Bo Svernström (leuke verrassing, maar wel 4 sterren)
mei : 19 boeken, 7000 pagina's, beste boek: Daar waar de rivierkreeften zingen Delia Owens en de heren van de tijd - Eva García Sáenz de Urturie.
juni: 21 boeken, 6443 pagina's, beste boek: nog lange niet van M.J. Alridge
juli: 34 boeken, 13300 pagina's beste boek: verzwegen van Karin Slaughter, knap hoe ze Jeffrey Tolliver heeftblaten herleven. Maar ook norwegian wood van murakami, Hars van Ane Riel, in slaap gevangen van Camille Grebe, dilemma van B.a. Paris en verduistering en huivering van Bernard Minnies kregen 5 sterren.
aug: 14 boeken, 4500 pagina's, beste boek: Jens Vern de macht van K ( 4 sterren).
sep: 18 boeken, 5640 pagina's, beste boek: vergeef me van J.d. Barker (4 sterren). Maar dat slot ben ik niet blij mee
okt: 17 boeken, 6114 pagina's, beste boek: Steve Cavanagh - fiftyfifty
nov: 21 boeken, 8114 pagina's beste boek: Alex North - de schaduwvriend en M.W. Craven met zwarte zomer heeft mij het meest verrast.
dec:17 boeken ( 1 nog te gaan): 5800 pagina's, beste boek: Tina Frennstedt - countdown ( 4 sterren, maar was echt verbaasd over de kwaliteit).
https://www.hebban.nl/mijnhebban/books/35038