×
    Esther Auteur

Blogpost: Esther

NBD Biblion recensie voor "Liefde door scherven heen"

NBD Biblion schrijft ontzettend veel recensies en beoordeeld nog veel meer boeken. Als auteur is dit, in ieder geval voor mij wel, heel spannend. Wat zullen ze vinden van mijn schrijfsels? Een boek schrijven is voor mij geen kleinigheid geweest en zeker niet dit boek. Mijn levensverhaal met al zijn kwetsbaarheden delen met het grote publiek is best spannend. Of, nou ja, gewoon ronduit eng. Hoe wordt het ontvangen? Wat vinden mensen ervan? Je deelt al je kennis met de ander en dat doe je, in ieder geval waar het mezelf betreft, niet zonder reden. Mijn doel is om mensen bewust te maken van hun eigen rol in het hebben van een relatie met iemand die verslaafd is, maar ook om anderen, laten we maar zeggen buitenstaanders bewustzijn te brengen.

Op de dag van de presentatie was de pers rijkelijk vertegenwoordigd. Maar ook in het publiek zaten pak en beet 100 luisteraars. Dat is een redelijke opkomst. In de boeken die deze dag verkocht zijn heb ik een oproep tot het schrijven van een recensie geplaatst. En dat is goed ontvangen. Ik heb een aantal prachtige recensies gekregen en ben daar heel erg blij mee. Immers is dat de kroon op het werk van een schrijver dat een lezer echt iets opsteekt van je boek. Voor mij ieder geval wel.

Dan komt daar het spannende moment dat je boek wordt opgestuurd naar NBD Biblion. NBD Biblion levert diensten aan de bibliotheek. Wanneer er een positieve recensie komt, en daar hoop je natuurlijk op, in ieder geval, ik wel dan ligt je boek in de bieb. En dat vind ik zelf prachtig. Want mijn boek heeft een doelgroep waar ook mensen in zitten met weinig of ieder geval minder geld. Dan is de bieb toch zeker een uitkomst. Persoonlijk struin ik daar ook erg graag rond. Het voelt voor mij een beetje als een schatkamer met nog niet ontdekte schatten, een heerlijke plaats om te zijn als je net als ik, boeken verslind.

De uitkomst van het opsturen laat even op zich wachten, want, Biblion ontvangt zoals gezegd wel heel veel boeken. Maar dan op een mooie middag in de nazomer is toch het antwoord daar. Biblion reageert heel positief en ook "Liefde door scherven heen" krijgt hiermee een plek in de bibliotheek. Hier zit dan ook een auteur met een enorme grijns. Laten we eerlijk zijn op deze manier wordt je lezerskring mogelijk positief breder en dan kun je alleen maar juichen.

Graag laat ik jullie de recensie van Biblion zoals gestuurd lezen want, tja ik ben er best wel trots op!
Hierbij dus..:

Geachte relatie, Bovenstaande titel is onlangs op aanschafinformatie aangeboden aan de openbare bibliotheken. Hieronder vindt u de recensietekst, zoals die door NBD Biblion is gepubliceerd. Liefde door scherven heen / Esther Scholten ; tekstcorrectie: MarÐe de Faria, Jan Meints. - Eerste druk, Zwolle : Scholten UitgeverÐ, maart 2019. - 288 pagina's ; 21 cm. In haar tienerjaren ontmoet Esther Martim, op wie ze erg verliefd is, maar tot een vaste relatie komt het niet. Een paar jaar later trouwt ze nogal impulsief met een andere man en krijgt twee kinderen, maar het huwelijk is niet goed. Ze vraagt een scheiding aan en trekt in bij Martim, die ook twee kinderen heeft die bij hem wonen. Maar eind goed al goed is het zeker niet: Martim leeft van een WAO-uitkering, heeft psychische problemen en raakt van lieverlee aan de drank. Esther Scholten heeft altijd graag geschreven, in een moeilijke periode in haar leven ook gedichten. Verder schreef ze al eens een biografie. Dit autobiografische verhaal is in een prettige stijl geschreven. Het geloof in God en het besef dat zij voor Hem waardevol is, is in de loop der jaren door alle ellende erg belangrijk geworden voor Esther. Ze weet goed over te brengen hoe gebrek aan dit besef haar handelen in negatieve zin beïnvloed heeft. Elk hoofdstuk wordt voorafgegaan door een Bijbeltekst die vervolgens wordt uitgelegd; dit houdt echter niet in dat haar boek alleen voor christelijke lezeressen aantrekkelijk is. Recensent: M. Middendorp

Mevrouw Middendorp en NBD Biblion, heel hartelijk dank. En natuurlijk Scholten Uitgeverij voor het insturen van "Liefde door scherven heen"

Wens jullie allemaal of het nu met mijn  boek of een ander is, veel leesplezier. Want het zijn heerlijke leesdagen deze hefstvakantie. Ik hou ervan. Dekentje op de bank, een dampende mok koffie en een goed boek. Geweldige ingredienten voor een heerlijke hefst. Op deze manier zal hij zeker snel voorbijgaan. En als ik erop uitgekeken ben, wat natuurlijk niet gaat gebeuren dan ga ik wandelen. Of sporten... Of....mischien wel schrijven, haha!

Fijne herfstvakantie lezers en schrijvers! Met een herfstige groet uit Hardenberg.

Reacties op: NBD Biblion recensie voor "Liefde door scherven heen"