×

Blogpost: Hanneke van de Water

Recensie Charismatische vrouw

Wil jij meer charisma?  Recensie ‘Charismatische vrouw’

De meeste mensen zijn er van overtuigd dat je charisma iets is dat je hebt of niet, maar niets is minder waar. Charisma is te leren! Vrouwelijke rolmodellen Nog zo’n algemene stelling is dat er meer charismatische mannen dan vrouwen zijn. Dat komt simpelweg omdat er te weinig vrouwelijke rolmodellen zijn. Daar kunnen we aan de hand van dit boek, verandering in brengen.

Advies
Het boek ‘Charismatische Vrouw’ staat boordevol tips van Nederlands beste deskundigen. Om het tot een prettig leesbaar en overzichtelijk geheel te maken zijn die adviezen in acht eenvoudige stappen op een rijtje gezet en als volgt onderverdeeld: 1. Communication - Lizet van Triet 2 Hair & Beauty - Mariëlle Bastiaansen 3. Attraction - Kim Kötter 4. Representation - Michou Basu 5. Independence - Vered Neta 6. Self-confidence - Lorraine Vesterink 7. Media attention - Janneke van Heugten 8. Authority - Pacelle van Goethem

Gehoord en begrepen
Iedereen wil gehoord en begrepen worden. Hoe je je kunt focussen op je communicatie staat in het eerste hoofdstuk beschreven. Zelfs de keuze van kleuren en een passend kapsel komen aan bod. Je toegankelijk en open naar anderen opstellen, is daarnaast van groot belang. Essentieel is overigens ook dat je werk doet waarin je plezier hebt en waar je voldoening uit put. Hoe je daarmee financieel onafhankelijk kunt worden, komt uitgebreid aan de orde.

Zelfvertrouwen is de basis voor het vergroten van charisma. Je profileren en je zichtbaar maken voor anderen geeft een boost aan je uitstraling, evenals ontspannen zijn. Met een sprankelende uitstraling beteken je meer voor anderen in je omgeving en inspireer je. Hoe meer charisma, hoe succesvoller en hoe beter zichtbaar. Charisma gaat over zelfvertrouwen, overtuigingskracht, stemgebruik, financiële onafhankelijkheid, houding, communicatie, uiterlijk, aantrekkingskracht en schoonheid. Visie van de recensent Dit boek is een must-have voor elke vrouw die meer charisma wil. Veel mensen denken dat je charisma hebt, of niet. Dit boek bewijst het tegendeel.

Charisma is wel degelijk ‘aan te leren’ en dat tonen de auteurs op overtuigende wijze aan. De auteurs hadden, bij het schrijven van dit boek, als doel voor ogen vrouwen tips te geven hoe zij meer kunnen stralen. Naar mijn mening zijn zij in hun missie geslaagd. Over de auteurs Lorraine Vesterink is spreker, ondernemer en auteur van verschillende bestsellers. Zo schreef zij het boek PassieVitaliteit, dat genomineerd werd als ondernemersboek en managementboek van het jaar. Lizet van Triet werkt al jarenlang als journalist voor verschillende (vak)bladen en kranten.

Crowdfunding en eerste exemplaar
Het eerste exemplaar van Charismatische vrouw werd overhandigd aan Maria Genova, journaliste en schrijfster van o.a. Komt een vrouw bij de hacker en Gedwongen Liefde. Aardig gegeven is dat de financiering van het boek tot stand is gekomen door crowdfunding. Al binnen twee weken na de start van het project was 90% van het benodigde bedrag toegezegd! De auteurs doneren de royalty’s aan een tweetal stichtingen die als doel hebben vrouwen en kinderen meer zelfvertrouwen te geven, te weten: Stichting Dag Mooie Dag en The Future of Hoop.

Uitvoering
2926540dac0eae78c5c220de2206cc3e.jpgHandzame pocketuitvoering; 120 pagina’s. EAN: 9789081361286.