×

Blogpost: Hanneke van de Water

Recensie van ‘Gelukkig zijn moet je durven’

Het boek
Rosalinda Weel geeft in ‘Gelukkig zijn moet je durven’ praktische oefeningen voor het verwerven van innerlijk geluk. Weel, naast auteur ook meditatie- en yogadocente, heeft al veel mensen geholpen weer in hun kracht te komen en om de belangrijke en bewuste keuze te maken gelukkig te zijn. Om met haar boodschap nog meer mensen te bereiken, schreef zij dit boek met de uitdagende titel ‘Gelukkig zijn moet je durven’. Volgens Weel is het ware gelukkig zijn te vinden in het luisteren naar je diepere verlangens en het verwezenlijken daarvan in eigen hand te nemen.

Egoïstisch?
Op de vraag of gelukkig zijn geen egoïstische keuze is, reageert Weel: “Nee! Je hart is je kompas en als je het durft te volgen, ervaar je vreugde. Vreugde die uitstraalt naar je omgeving. Gelukkig zijn betekent haast automatisch geluk delen. Zo kun je in het klein beginnen met het creëren van vrede en licht.“ Het boek is bij uitstek geschikt voor diegenen die het gevoel hebben dat er meer in hun leven zou moeten zitten dan hetgeen zij ervaren. Wanneer je dat gevoel herkent, lees dan dit boek en ontdek waar jij blij van wordt. De diverse schrijf- en meditatieoefeningen, die Weel in haar boek heeft opgenomen, zorgen ervoor dat de opgedane kennis beklijft.

Visie van de recensent
‘Gelukkig zijn moet je durven’ daagt de lezer uit om het heft in eigen hand te nemen en dit boek te gebruiken als basis voor een persoonlijke ontdekkingstocht. Het beantwoorden van de vele vragen, brengen de lezer dichter bij het verwezenlijken van zijn/haar doel. Weel geeft in haar boek tal van tips, die veel lezers een handvat bieden om beter in hun kracht te komen. Het kan het begin zijn van een verandering die van binnenuit ontstaat. Weel geeft aan het eind van ieder hoofdstuk praktische oefeningen die de lezer zelfs online kan downloaden. Weel is een door Deepak Chopra gecertificeerd spiritueel coach en dat is merkbaar door haar voorkeur voor informatie over meditatie, yoga en ayurveda. Toch zal iedereen zich kunnen herkennen in de voorgestelde methodes om eigen dromen, wensen en verlangens te verkennen en/of vernieuwen. En hopelijk doordrongen worden van en het belang van het leren leven en kiezen vanuit het hart. Bijzonder is dat veel van Weel’s oud-cursisten een bijdrage hebben geleverd aan het boek door middel van het delen van hun ervaringen. ‘Gelukkig zijn moet je durven’ is een vlot geschreven boek dat veel mensen zal aanspreken,

Rosalinda Weel heeft jarenlang trainingen en opleidingen gevolgd op het gebied van yoga, meditatie en ayurveda bij het Deepak Chopra Center in Amerika. De inzichten van Deepak Chopra voelden voor haar als thuiskomen. Ze is groot fan van de Zeven spirituele wetten van succes en de Zeven spirituele wetten van yoga. Wat zij leerde van Deepak Chopra is verwerkt in ‘Gelukkig zijn moet je durven’.

Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), communicatiemanager, tekstschrijver, boekrecensent en blogger