Blogpost:
Hanneke van de Water
Recensie van ‘Merkcultuur’ van Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg
Voor wie?
Merkcultuur is een boek voor managers en professionals in HR, recruitment, marketing- en communicatie die meer sturing willen geven aan bedrijfscultuur. Om een aantrekkelijke, onderscheidende en winnende cultuur te creëren die authentiek is en opgemerkt wordt door klanten en talent. Een cultuur die de belofte van het merk, binnen en buiten, duurzaam waarmaakt.
Visie van de recensent
Weliswaar deels een herhaling van zetten van eerder verschenen werken, maar het feit dat de stof en de theorieën vertaald zijn in een overzichtelijk model: het -Merkcultuur Model- maakt wat mij betreft dit boek toch tot een aanrader. Met name door middel van de praktische insteek voor een gestructureerde aanpak en de vele praktijkvoorbeelden ter illustratie, onderscheiden de auteurs zich met dit boek ten opzichte van eerder verschenen werken over dit onderwerp.
Over de auteurs
Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg werkten jarenlang op het snijvlak van marketing, communicatie en HR, zowel bij grote internationale organisaties als vanuit toonaangevende bureaus. Voor dit boek combineren ze hun ervaring met actuele inzichten van business schools en best practices in een overzichtelijk stappenplan voor het versterken van de merkcultuur van organisaties.
Uitvoering
Pocket in handzaam formaat (220 mm), bevat 248 pagina’s. Boom Lemma Uitgevers
juni 2015.
Lees verder op mijn site