Nathalie Pagie Auteur

Blogpost: Nathalie Pagie

Tam tam

En dan is je boek af en begint het eigenlijk pas. Het verhaal verzinnen, schrijven, herschrijven en corrigeren is niet genoeg. Als je wilt dat zoveel mogelijk lezers je boek lezen - en welke schrijver wil dat niet? - zijn marketing, PR en sales ook een belangrijk deel van je werk. Natuurlijk ligt deze taak ook bij de uitgever, maar hoe meer je zelf doet, hoe groter het effect. Dus ben ik voortdurend op zoek naar tam tam.

Hoe krijg ik zo veel mogelijk aandacht voor mijn nieuwe boek? Het lijkt makkelijker dan gedacht. Niet dat mensen niet met me meedenken, hoor. Tips als: 'Waarom ga je niet bij Matthijs van Nieuwkerk aan tafel zitten?' komen regelmatig voorbij. Nu wil ik best groot denken, en out of the box zeker ook, maar daarin ben ik helaas niet de enige.

Wat maakt dat het ene boek opgepikt wordt en het andere niet? En welke boekpresentatie is zo origineel, verrassend en anders dat de media over elkaar heen struikelen om er verslag van te doen? Als we dat wisten, deden we het allemaal. Hoe dan ook, ik denk na, zet lijntjes uit, vraag creatieve vrienden naar hun ideeën en schrijf er een blogpostje over op Hebban. Ideeën? Kom maar op!

Alvast een fijne vakantie,
en tot ziens in de boekhandel!
 

Reacties op: Tam tam