40 korte kerstverhalen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Feelgood   Topics 0

40 korte kerstverhalen is een selectie uit de circa 700 verhalen die luisteraars de afgelopen vijf jaar instuurden voor VARA's Kerstverhalenconcours op Radio 1. Het zijn nostalgische verhalen over winterse kou en vallende sneeuw, over kaarslicht, glanzend engelenhaar, dennennaalden en kerstgedachten. Maar het zijn ook amusante verhalen vol aangebrande kalkoenen en verrassende wendingen, verhalen waarin krankzinnige moordplannen worden beraamd die maar op het nippertje mislukken, verhalen die zich afspelen in een fantasiewereld waar alles mogelijk is en verhalen over persoonlijke ervaringen; soms zelfs indringende, zoals een herinnering aan de oorlog of de verwerking van het overlijden van een echtgenoot. Wat alle verhalen met elkaar gemeen hebben, is dat ze geschreven zijn door mensen die er plezier in hadden hun dromen en ideeën de vrije loop te laten. Wat de verhalen van elkaar onderscheidt is, zoals jurylid en schrijfster Mies Bouhuys opmerkte, 'dat je er aan merkt hoe heerlijk verschillend mensen zijn'.

Feelgood
Van Ditmar Boekenimport BV