aan de randen van de dag

Aan de randen van de dag

Rank 2282 Gelezen 123 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 126 Favoriet 4 Recensies 3
Non-fictie Artikelen 2 Newsroom 1   Topics 0

Openhartig verslag over de liefde tussen Femke en Eberhard van der Laan: over geluk en ruzie, geboorte en dood.
Een unieke kijk achter de schermen in het huwelijk van iemand met een publieke topfunctie: niet eerder werd 'het gezin van' zo van binnenuit beschreven.

Femke en Eberhard ontmoeten elkaar tijdens het werk op zijn advocatenkantoor. Ze worden verliefd, trekken van huis naar huis door de stad, tot ze een vaste plek vinden. Ze trouwen en krijgen kinderen. Zij werkt als tekstschrijver, hij wordt minister, daarna burgemeester. Ze zien elkaar aan de randen van de dag. Femke van der Laan schrijft openhartig en ontroerend over hun grote liefde en hun worsteling met de tijd.

Aan de randen van de dag is een boek dat je laat lachen (zij is geestig, hij is charmant), dat ontroert (het verloop van zijn ziekte is ongelooflijk beklemmend), dat laat zien hoe het is om met een burgemeester getrouwd te zijn (bij vlagen behoorlijk eenzaam), maar bovenal is het een ontwapenend en zeer openhartig boek over hoe een huwelijk werkt, over royaal zijn, over wat liefde eigenlijk is.

Literaire non-fictie algemeen
Nieuw Amsterdam
28 januari 2022
28 januari 2022

Reacties op: Aan de randen van de dag