Adrenaline

Adrenaline

In zijn autobiografie Adrenaline vertelt voetballer Zlatan Ibrahimovic alles wat hij niet in Ik, Zlatan vertelde. Onvoorstelbaar maar waar: in oktober 2021 werd het eeuwige enfant terrible van de voetballerij, Zlatan Ibrahimovic, veertig jaar. Met Malmö, Ajax, Juventus, Inter, Barcelona, AC Milan, PSG, Manchester United, LA Galaxy en opnieuw AC Milan op zijn cv lijdt het geen twijfel dat Zlatan zichzelf – ondanks zijn ‘ONLY GOD CAN JUDGE ME’-tattoo – een levende legende mag noemen.

Overal waar Zlatan opduikt zorgt hij voor reuring en provoceert hij, iets waarvan hij in zijn megaseller Ik, Zlatan natuurlijk al op smakelijke wijze verslag deed. In zijn nieuwe boek Adrenaline overziet Zlatan zijn hele carrière en graaft hij dieper dan ooit om een nieuwe generatie te vertellen over de lessen die hij in zijn leven heeft geleerd. Zlatans doel met het boek? Een voorbeeld zijn voor jongeren:

‘Ik heb nooit de kans gehad om beroemdheden te ontmoeten die me advies, inspiratie en energie konden geven. Ik deed alles alleen. Het was ik, in mijn kleine wereld, tegen de anderen in hun grote wereld.’

Adrenaline van Zlatan Ibrahimovic en Luigi Garlando is onthullender dan ooit tevoren.

Over Ik, Zlatan:

‘Onmogelijk mens, uitstekend boek.’ – Henk Spaan

‘Fascinerend beeld van een trotse voetballer die volstrekt autonoom denkt.’ – de Volkskrant

‘Intrigerend boek over een intrigerend mens.’ – Het Parool

Lifestyle & Vrije tijd