Al-Kimiya

Al-Kimiya

Fantasy & SF   Topics 0
Sinds het licht de laatste slag van het donker heeft gewonnen is er een eeuw van relatieve rust geweest. De lichtstrijders zorgen er wel voor dat de schaduwen de grenzen van het lichtrijk niet over steken. Het lijkt echter gedaan te zijn met de rust. Overal aan de grenzen van het Lichtrijk duiken schaduwen op. Daarom wordt in de Lichtstad, de Raad van Licht bijeengeroepen. Na wijsberaad wordt besloten dat Lichtstrijder Aäron op reis gaat om erachter te komen wat er precies gaande is. Aäron gaat op weg in de hoop antwoorden te vinden bij Al-Kimiya, de meester alchemist.

Onderweg komt hij de jonge Noad tegen. Samen zetten ze de reis door de Schemerlanden voort. Onderweg krijgen ze te maken met vreemde en gevaarlijke gebeurtenissen die ze soms maar ternauwernood het hoofd kunnen bieden. Uiteindelijk komen ze aan in Alchemië waar Al-Kimiya een voorspelling doet die de toekomst een onverwachte wending geeft. Enigszins ontgoochelt begint Aäron samen met Noad aan de terugreis naar het Lichtrijk. Nauwelijks onderweg krijgen ze al te maken met de eerste tekenen van de voorspelling en beseft Aäron dat er geen ontkomen aan is.
Sciencefiction & Fantasy
Fantasy