Alles wat licht is

Alles wat licht is

Rank 777 Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 1 Recensies 2
Young adult   Topics 0
De broers Berio en Luca maken deel uit van een reizend circus dat probeert het hoofd boven water te houden onder het fascistische bewind van Mussolini. De jongens treden op met een adembenemende act aan de trapeze. De jonge fotografe Yulia wordt gezocht en
Luca besluit haar te helpen. Hij verstopt haar, ook al houden de fascisten het circus nauwlettend in de gaten. Zijn gevoelens voor Yulia zorgen voor een barst in de verstandhouding tussen de broers, die elkaar hoog in de nok van de tent blindelings moeten kunnen vertrouwen.
Kind & Jeugd , Young Adult
Querido
03 september 2019

Lezerswaarderingen

Artikelen over Alles wat licht is

Meer artikelen

Hebban recensie

Katy Hurkmans Hebban Recensent

De noodzaak van vertrouwen

door Katy Hurkmans op 14-11-2019

Het is 1927 en in Italië is Mussolini aan de macht. De broers Luca en Berio maken deel uit van een reizend circus. Ze zijn trapezeartiesten die elke voorstelling in de nok van de tent hun act opvoeren. Wanneer het circus richting het meer van Iseo trekt om daar te overwinteren, komt de jonge fotografe Yulia het leven van Luca binnen en haar komst zet de verhoudingen op scherp.

De wereld van het...

Lezersrecensies (1)

Breekbaar, simpel, mooi.

door: booksandmacchiatos 1 like
Het begint een baby, achtergelaten in de sneeuw. Een moeder die struikelde in de sneeuw en niet meer overeind kwam. De baby gevonden door een kleine circuskaravaan.  Tenminste, zo denkt Luca dat het is gegaan. Hoe zijn leven was voordat hij deel was van het circus. Voordat hij de broer van Berio...