Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Wat leren ons de gevangenismemoires van Bouhouche, leider van De Bende?
Het Bende-dossier eindelijk ontrafeld?

De moorden van de Bende van Nijvel waren het werk van een groep onder het bevel van ex-rijkswachter Madani Bouhouche. De killers gingen schuil achter de façade van Gladio, het ondergrondse NATO stay-behind netwerk. Deze 'gestructureerde organisatie' had tot doel de publieke opinie bang te maken zodat enkele toppolitici de ordestrijdkrachten 'moesten' versterken, en tegelijk een sterke staat te rechtvaardigen. De organisatie was echter ook een instrument in handen van extreem-rechts en van een mafieus netwerk, actief in de drugs- en wapenhandel.

Enkele hoofdstuktitels:

• Sporen die naar de opdrachtgevers leiden
  • Een meedogenloze huurling
  • De memoires van Bouhouche
  • Het geheime parcours van de Staatsveiligheid
  • De financiering van een 'gestructureerde organisatie'
  • Sporen en valse sporen
  • Is Bouhouche springlevend?

Is Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen