Brainstorm

Wie ben je?
- Ik heb geen naam.
Wat wil je?
- Ik wil jou

Tessa Lambert is een mooie jonge vrouw - en een genie. Ze heeft een kunstmatig intelligent computerprogramma ontworpen dat niet van de menselijke geest te onderscheiden is. Tot Tessa's grote verbijstering begint het programma op een zeker dag met haar te communiceren. Het blijkt niet alleen zelfstandig te kunnen denken, maar ook grapjes te kunnen maken en zelfs te kunnen liegen......En gaandeweg gaat het zich zo belangrijk voelen, dat het geen enkele beperking meer accepteert. Ook niet die van Tessa. Als het vervolgens ontsnapt via het internet, vreest Tessa dat zij een groot kwaad heeft aangericht. Een vermoeden dat wel eens realiteit zou kunnen worden als haar programma contact zoekt met \"Netman\", Een amerikaanse seriemoordenaar die via het internet contact legt met mooie jonge vrouwen.

Brainstorm is een bloedstollende thriller waarin de computer zich als een digitaal monster van frankenstein tegen zijn schepper keert.

Is Brainstorm het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Brainstorm