Cartoons 2021

Het is feest in Knokke-Heist! Al voor het zestigste jaar op rij vindt er deze zomer het Internationaal Cartoonfestival plaats. Sinds 1962 biedt het festival elke zomer opnieuw een podium aan de beste cartoonisten van over de hele wereld. In de loop der jaren groeide het festival uit tot een vaste waarde op de internationale kalender. Vanaf het ontstaan van het festival publiceert Davidsfonds jaarlijks een selectie uit de genomineerde cartoons van die welbepaalde editie. Cartoons van over de hele wereld worden ingestuurd. Of cartoons nu kritisch of ontwapenend zijn, brandend actueel of tijdloos, met couleur locale of universeel, ze brengen uiteenlopende visies op de wereld en de actualiteit in een taal die iedereen begrijpt: humor. Cartoons 2021 toont een prachtige waaier van creativiteit en tekenstijlen uit binnen- en buitenland. Bewonder de cartoons, glimlach, sta versteld, lach je een breuk of proest het uit: aan deze bundel blijf je plezier beleven. +

Stripboeken
Cartoons