Coronacrisis

CORONACRISIS Het einde van ons individueel zelfbeschikkingsrecht is nabij Sinds begin 2020 wordt de hele wereld in de greep gehouden door het coronavirus en een groot deel van de wereldbevolking zit thuis opgesloten door de coronamaatregelen. Het openbare leven is geheel lamgelegd. De lockdown heeft niet alleen grote gevolgen voor het dagelijks leven. De negatieve gevolgen zijn omvangrijk. Hele sectoren vallen weg, miljoenen werknemers zitten plotseling zonder baan. De huizenmarkt staat op inzakken, de schulden stapelen zich op en de economie in de meeste delen van de wereld is stil komen te liggen. Als u gelooft dat wij in deze bijzondere situatie zijn terecht gekomen door de coronapandemie, dan hoeft u dit boek dus niet te lezen. Iedereen met een gezond verstand weet bij voorbaat dat een wereldwijde lockdown een volslagen sociale en economische ontwrichting teweeg zal brengen. Hoe komt het dat onze regeringsleiders de dramatische gevolgen van de door hun ingevoerde lockdown niet voorzien hebben? Ook zij moeten op de hoogte geweest zijn van de gigantische gevolgen van de door hun genomen maatregelen. Het is buitengewoon merkwaardig dat men wereldwijd een lockdown ingevoerd heeft. Des te meer omdat het sterftecijfer van mensen die gestorven zijn aan COVID-19 ver onder de norm ligt van de jaarlijkse normale griepsterfte. De toename van de wereldwijde problemen door de desastreuze gevolgen van de lockdown dragen ertoe bij dat steeds meer mensen zich afvragen: “Wat zijn de gevolgen voor ons als burger? Hoe ziet onze toekomst eruit? Wat staat ons nog te wachten?” De eerste druk van dit boek verscheen in 2009. Daarin wordt niet alleen een wereldwijde lockdown voorspeld, maar ook de beweegreden daarvan worden uitgebreid beschreven. Een terugblik op de gebeurtenissen van de laatste tien jaar laat zien dat nagenoeg alle informatie zoals vermeldt in de eerste uitgave op wonderbaarlijke, vaak schrikbarende wijze zijn uitgekomen, ofwel ten uitvoer zijn gebracht. Naar aanleiding van de coronapandemie pakt de auteur met dit boek de draad weer op waar de eerste uitgave eindigt. Na de verbazingwekkende gebeurtenissen die ons in de wereld van vandaag ten deel vallen, dienen we voorbereid te zijn op nog veel grotere veranderingen die binnenkort diep in ons eigen leven zullen ingrijpen. Dit boek stelt de lezers in staat te doorzien wat zich achter de schermen van de wereldpolitiek afspeelt en daar de patronen in te herkennen, zodat men kan gaan handelen; iets dat in deze tijd broodnodig is.

Recensies (1)

Is Coronacrisis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Coronacrisis