De vampierkronieken 1: Dagboek van een onsterfelijke

Dagboek van een onsterfelijke / De vampier vertelt / Interview with the vampire

Gelezen 28 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 17 Favoriet 0 Recensies 1
Fantasy & SF Lijsten 1 Spots 3   Topics 0

In een hotelkamer in San Francisco houdt een journalist een interview met een bleke jongeman die beweert dat hij een vampier is. De man, Louis genaamd, vertelt hem een even angstwekkend als gepassioneerd verhaal over schoonheid en het eeuwige leven. Zijn dood, en meteen zijn geboorte als onsterfelijke, zou hem hebben plaatsgevonden in het New Orleans van de 19e eeuw. Louis vertelt hoe Lestat, zijn mentor, hem alles leert over zijn nieuwe gave: zijn zwakheden en de ongeschreven wetten van de vampiermaatschappij. Dan ontmoet hij een eenzaam, onschuldig meisje. Louis wil haar eerst geen pijn doen, maar voor menselijke emoties is hij dan al te ver heen. Zij wordt zijn eerste slachtoffer en hij wijdt haar in, zoals Lestat het ooit bij hem heeft gedaan. Maar nu is de machtige Lestat jaloers.

Sciencefiction & Fantasy
Pockets spanning
Fantasy
Thriller
Vampire Chronicles (1)
Meulenhoff Boekerij
01 januari 2001
01 januari 2011

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Kimberly R.

Reacties op: Dagboek van een onsterfelijke / De vampier vertelt / Interview with the vampire