Dagen als gras

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0

Prachtige en invoelende verhalen, waar thema’s als de dood, de liefde en de complexe relaties tussen mensen een belangrijke rol spelen

Dagen als gras bestaat uit zes schitterende lange verhalen. Je zou het ook kleine romans kunnen noemen, ieder voor zich zijn ze zo verzadigd en intens, dat het genoeg zou zijn voor een hele roman. Grøndahl schrijft over mensen die op de vlucht zijn; voor oorlog, voor honger, voor armoede, voor nare ervaringen. Verhalen over vluchtelingen vroeger en nu, over trouw en eenzaamheid, over ingrijpen in het leven van anderen en over vrijheid die je soms op onverwachte plekken vindt.

In de pers:

‘De virtuoos Grøndahl jongleert met ethiek en complexiteit in zes ongewoon goed geschreven verhalen. Hij drukt zich uit op zo’n wijze en heldere manier, dat ik overal nieuwe inzichten krijg. Ik voel me thuis in het verlangen en de melancholie van zijn proza.’ Politiken

‘Existentieel, moreel en politiek precies op de goede plek. Talentvolle, weldoordachte literatuur over de plek van het individu in de wereld.’ Weekendavisen

‘Grøndahl vernieuwt zichzelf maar blijft toch dezelfde auteur. Ik blijf gefascineerd door de wijsheid in zijn rusteloze romans.’ Jyllands-Posten

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Vertaalde verhalenbundels