De stam van de holenbeer

Rank 4732 Gelezen 2337 Aan het lezen 38 Wil ik lezen 261 Favoriet 258 Recensies 22
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 13 Hebban 1000 33   Topics 0

‘De lezer raakt onherroepelijk in de ban.’ – Algemeen Dagblad De serie De Aardkinderen vertelt het verhaal van het mysterie van het ontstaan van de mensheid en de harde strijd om in de prehistorie te overleven. Jean Auels boeken hebben al miljoenen lezers meegevoerd naar de boeiende prehistorische wereld van Ayla en haar tijdgenoten. In de prehistorische wildernis van het Europa van 35.000 jaar geleden vindt de Stam van de Holenbeer een klein meisje. Ze is moederziel alleen; haar familie is bij een aardbeving om het leven gekomen. Hoewel het kind niet tot het volk van de Stam behoort, ontfermt Iza, de medicijnvrouw, zich over haar. Ze krijgt de naam Ayla, en Iza onderwijst haar geduldig in heelkunde en kruidenleer. Als Ayla opgroeit, wordt langzaam maar zeker duidelijk dat ze verschilt van de andere stamleden. Ayla draagt de toekomst van de mens in haar bloed, maar ze botst met de oude cultuur van de Stam. Ze is namelijk vlugger, ondernemender, slimmer, ánders… De Aardkinderen-serie is bekroond met de NS Publieksprijs.

Pockets populaire fictie
De Aardkinderen (1)
Annelies Hazenberg
A.W. Bruna Uitgevers
31 januari 1981
29 maart 2011

Reacties op: De stam van de holenbeer