De dag die nooit komt

De dag die nooit komt

Gelezen 127 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 156 Favoriet 8 Recensies 29
Literatuur & Romans Artikelen 9 Lijsten 4 Spots 4   Topics 0   Leesclub

De dag die nooit komt is het relaas van de zeventienjarige filmfanaat Elias. In één lange slapeloze nacht overdenkt hij de gebeurtenissen die hem in de situatie hebben gebracht waarin hij zich nu bevindt. Hij vertelt over die zomer, nu zo'n driekwart jaar geleden. Over zijn vriendin Polly, die als een engel uit de lucht is komen vallen, over zijn zusje Evi. En over de demonen in z'n hoofd. Het is een verhaal waardoor je voortdurend op het verkeerde been wordt gezet, het verrast, ontroert, en het voert je mee tot aan het ontluisterende einde. Het begint zo:

'De rode natuurlijk.'

'Waarom de rode?'

'Omdat het geen keuze is.'

'Hoezo geen keuze? Je kan toch de blauwe kiezen?'

'Da's geen keuze. Geen echte.'

We keken naar The Matrix, de sciencefictionfilm met Keanu Reeves, het eerste deel, Polly en ik, op bed, met onze rug tegen kussens, tegen de muur, op mijn kamer, juli vorig jaar. Ze had de film nog nooit gezien en ik wel een keer of vier, vijf.

Harmonie, Uitgeverij De
12 april 2018
13 april 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Meesterlijk debuut

door: Bie Helena 2 likes

Op zesjarige leeftijd verhuisde Oliver Reps van Duitsland naar Nederland. Hij is mede-eigenaar en oprichter van kinderboekhandel Casperle in Amsterdam. De dag die nooit komt is zijn debuut, en wat voor een.

In De dag die nooit komt ontrafelen we tijdens een doorwaakte nacht het nabije verleden van...

Reacties op: De dag die nooit komt