De dief met de duizend gezichten

Voor haar veertiende verjaardag krijgt Lena Poppe een wel heel bijzonder geschenk: een steenvreter. Tegelijk ontdekt ze dat haar vader haar al jarenlang heeft voorgelogen. Om zijn verraad goed te maken, neemt hij haar mee naar Venetië, waar de steenvreter echter ontsnapt en een ware ravage aanricht op het San Marcoplein. Als dan ook nog eens de schatkamer van de San Marcobasiliek wordt leeggeroofd met behulp van de steenvreter, wordt de situatie erg hachelijk. Lena’s vader wordt gearresteerd en zij moet er in haar eentje in slagen de dief met de duizenden gezichten te vinden. Maar haar achtervolgers zitten haar op de hielen…

De dief met duizenden gezichten is van Lierdes eerste jeugdroman. Het is niet alleen een spannende thriller geworden, maar is ook het verhaal van een meisje dat de werkelijkheid onder ogen moet zien en in het reine probeert te komen met haar vader. Bijzonder is de vermenging van verschillende tijdperken: elementen uit de Romeinse tijd, het zeventiende-eeuwse Venetië en onze eigen tijd worden gecombineerd en vormen een uniek decor voor Van Lierdes geslaagde entree als jeugdauteur.

Recensies (1)

Is De dief met de duizend gezichten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De dief met de duizend gezichten