9789493191822_front

De Gierenvallei

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

Als Lisa haar baan verliest, klampt ze zich vast aan haar levenspartner Luuk. Ze volgt hem naar La Fueva, een van de vele verlaten dorpen tegen de flanken van de Spaanse Pyreneeën. Lisa, gewend aan avondwinkels en neonreclame, kan aanvankelijk maar moeilijk wennen aan haar afgelegen nieuwe woonplaats, zonder elektriciteit en stromend water. Zal ze zich ooit thuisvoelen in dit dorp voor vrijbuiters? Terwijl Luuk zijn dromen najaagt, vraagt zij zich af of zijn idealen ook de hare zijn. Monique Bronkhorst debuteerde in 2016 met Lena, een roman over de bestraffing van landverraders na de Tweede Wereldoorlog. In haar romans wil zij laten zien dat de manier waarop iemand tegen het leven aankijkt, afhangt van het gekozen perspectief. De Gierenvallei is losjes geïnspireerd op de ervaringen van haar zus en zwager, die twaalf jaar in de Spaanse Pyreneeën woonden. Daar hadden ze een geitenboerderij in een van de verlaten dorpen.

Paris Books
22 november 2021