De Ickabog

De Ickabog

Rank 9698 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Er was eens een klein landje genaamd Steenrijk, dat al eeuwenlang werd geregeerd door een dynastie van blonde koningen. De koning in de tijd waarover ik nu schrijf, heette koning Fred de Flinkerd. Dat ‘Flinkerd’ had hij zelf aan zijn naam toegevoegd op de ochtend van zijn kroning, deels omdat het mooi paste bij ‘Fred’ maar ook omdat hij op een keer helemaal in zijn eentje een wesp had doodgeslagen, als je tenminste die vijf lakeien en de laarzenpoetser buiten beschouwing liet.

Zo begint dit verhaal van J.K. Rowling. De beste vrienden van koning Fred zijn baron ter Sluyks en baron van Bulckhoven, die natuurlijk weinig goeds in de zin hebben. En bestaat De Ickabog nou wel of niet echt?

In De Ickabog vieren fantasie en verbeelding weer hoogtij, zoals we dat al jaren van J.K. Rowling mogen verwachten. Het is met zichtbaar plezier verteld en geschreven en met al evenveel plezier vertaald door de bekende Harry Potter-vertaler Wiebe Buddingh’.

Tot 25 september is het verhaal gratis te lezen op www.deickabogdeharmonie.nl en kunnen kinderen tekeningen inzenden die kans maken in het boek te worden gepubliceerd, bovendien ontvangen de winnaars elk een pakket kinderboeken ter waarde van € 500 voor hun schoolbibliotheek.

De Ickabog wordt in november als paperback en e-book gepubliceerd en in december in een gebonden editie. Alle royalty’s worden door J.K. Rowling gedoneerd aan projecten gericht op groepen mensen die het hardst zijn getroffen door de coronapandemie, in het Verenigd Koninkrijk en daarbuiten.
Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Uitgeverij De Harmonie
10 november 2020