De Ickabog

De Ickabog

Gelezen 154 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 190 Favoriet 7 Recensies 13
Junior Artikelen 3 Lijsten 4 Spots 1   Topics 0

Er was eens een klein landje genaamd Steenrijk, dat al eeuwenlang werd geregeerd door een dynastie van blonde koningen. De koning in de tijd waarover ik nu schrijf, heette koning Fred de Flinkerd. Dat 'Flinkerd' had hij zelf aan zijn naam toegevoegd op de ochtend van zijn kroning, deels omdat het mooi paste bij 'Fred' maar ook omdat hij op een keer helemaal in zijn eentje een wesp had doodgeslagen, als je tenminste die vijf lakeien en de laarzenpoetser buiten beschouwing liet.

Zo begint dit verhaal van J.K. Rowling. De beste vrienden van koning Fred zijn baron ter Sluyks en baron van Bulckhoven, die natuurlijk weinig goeds in de zin hebben. En bestaat de Ickabog nou wel of niet echt?

Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Wiebe Buddingh'
Uitgeverij De Harmonie
10 november 2020
10 november 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door André

Sanne de Graaf Hebban Recensent

Leest als een sprookje

door: Sanne de Graaf 1 like

Steenrijk was ooit het meest gelukkige en welvarende land dat er bestond. Het koninkrijk, dat werd geregeerd door koning Fred de Flinkerd, was bekend om de zoetste gebakjes uit de hoofdstad Soesdijk. De stad Sudderveen was beroemd om zijn heerlijke hammen en worstjes, Karnhem om zijn kazen en...

Reacties op: De Ickabog