De Jasmijnvilla

De Jasmijnvilla

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0
Heerlijke familiesaga aan de Italiaanse kust, voor lezers van Santa Montefiore en Nicky Pellegrino.
Giulia krijgt verrassend nieuws uit Italië: ze erft de prachtig geel geverfde villa inclusief jasmijn- en olijfboomgaard van haar Italiaanse grootvader. Dus vertrekt ze meteen naar de Ligurische kust, de plek waar haar moeder is opgegroeid en waar ze al snel wordt betoverd door de ongelofelijke schoonheid van het gebied.
Maar de buren wantrouwen de buitenlandse erfgename. Alleen leeftijdsgenoot Marco verwelkomt haar vriendelijk. Langzamerhand komt Giulia erachter dat er meer aan de hand is rondom de villa op een klif boven de zee. Want waarom heeft haar moeder destijds het contact met haar familie verbroken? Waarom zijn de Italianen zo afstandelijk? En vooral: moet ze de villa verkopen of wordt dit haar nieuwe thuis?
Lezersreacties:
‘Wat een mooi en emotioneel verhaal! De karakters zijn prachtig uitgewerkt, ik kon met iedereen meeleven. Ik had het gevoel dat ik met Giulia de olijfgaard van haar grootvader aan het verkennen was.’ *****
‘Deze roman is zo wonderschoon geschreven dat ik meteen in de auto zou willen stappen om deze bijzondere plek zelf te ervaren. Ik kijk erg uit naar het tweede deel!’ *****
‘Je ruikt de geuren van olijven en jasmijn. Een prachtig, spannend en ontroerend verhaal, dat een waar genoegen is om te lezen.’ *****?????

Harpercollins
09 februari 2022