De kluizenaar

Rank 1779 Gelezen 312 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 209 Favoriet 7 Recensies 22
Thrillers & Spanning Newsroom 1 Lijsten 4 Spots 8   Topics 0   Leesclub

De dood is zeer dichtbij William Wistings privéleven gekomen. Drie huizen naast het zijne wordt het lichaam aangetroffen van een man die voor zijn tv zit. Hij blijkt daar al vier maanden zo te zitten. De politie treft geen sporen van geweld aan, maar Viggo Hansens dood is toch zeer verontrustend, omdat kennelijk niemand hem al die maanden gemist heeft.

Een journalist kan de zaak niet loslaten - Line, William Wistings dochter. Zij besluit te onderzoeken wat het levensverhaal is van de kluizenaar Hansen. Dan wordt er in het bos opnieuw een lichaam gevonden. Ook deze man lijkt er al een hele tijd gelegen te hebben. Een opmerkelijke vondst op zijn lichaam vormt het startpunt van een van de grootste klopjachten in de Noorse politiegeschiedenis.

Literaire thriller
William Wisting (9)
Bruna Uitgevers B.V., A.W.
08 mei 2018
08 mei 2018

Gematigdheid tegelijkertijd zwakte en kracht

door: Gerry Hameetman 1 like

Na dit derde deel in de serie omtrent inspecteur William Wisting van de Noorse auteur Jørn Lier Horst, De Kluizenaar, bekruipt het gevoel hoe jammer het eigenlijk is, dat de Nederlandse uitgever besloten heeft het in Nederland bij vier boeken te houden. In Noorwegen zelf is De Kluizenaar het tiende...

Reacties op: De kluizenaar