De Kokkels

De Kokkels

Nog zes dagen en dan vertrekt de tweeling Felix en Reker Kokkel naar Houston om daar armen en benen te bemachtigen die de stomme Reker al vanaf zijn geboorte ontbeert. Binnen die tijd wil Reker, immer hangend in een rugzak op de rug van zijn broer, Felix naar de pijnlijkste episode uit hun bewogen jeugd in het rivierdorp Walheerden leiden. Dat wordt een tocht langs markante personen, dieren en verloren liefdes, die altijd in het ongewisse zijn gehouden over de bekkentaal waarin de broers onderling communiceren. Bij hun vertrek naar New York stelt Reker vast dat hij Felix niet over de rand van zijn angst kan brengen. Hun dramatische crashlanding in ny zet een streep door de plannen. Als Felix de confrontatie alleen moet aangaan, blijkt de vervulling van hun wensen een verrassende vorm aan te nemen.
Dik de Roon spint een magische sfeer rond een getalenteerde tweeling en de sterke personages die hun geboortedorp bewonen: een bij wijlen absurdistisch debuut dat betovert door zijn verbeeldingskracht.

Atlas Contact
29 maart 2022