De laatste zomer

De laatste zomer

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Een prachtig verhaal over een groep kinderen die proberen te overleven in een wereld die verwoest dreigt te worden – alarmerend actueel, meesterlijk verteld

Lydia Millets sublieme nieuwe roman volgt een groep van twaalf kinderen die met hun families op vakantie zijn in een groot landhuis aan een meer. De jongeren zetten zich af tegen hun ouders – die hun dagen slijten in een walm van drank, drugs en seks – en voelen zich tegelijkertijd verwaarloosd en onderdrukt. Wanneer een verwoestende storm het zonnige landgoed dreigt te verwoesten, besluiten de leiders van de groep – onder wie Eve – weg te lopen en nemen ze de jongere kinderen mee op een gevaarlijke tocht door de apocalyptische chaos in de buitenwereld.

De rampzalige gebeurtenissen om hen heen beginnen steeds meer te lijken op de verhalen in de versleten kinderbijbel die het broertje van Eve overal met zich meedraagt en zij zet alles op alles om hem in leven te houden.

De laatste zomer is een profetisch, hartverscheurend verhaal over de afstand tussen twee generaties en een beklijvend visioen van wat ons te wachten staat.

In de pers

‘Millet is een van de meest fascinerende romanschrijvers van vandaag.’ The Wall Street Journal Magazine

‘Pijnlijk scherp en vol donkere humor.’ Los Angeles Times

‘Deze fantastische roman begint als een generatiekomedie en wordt steeds duisterder naarmate klimaatrampen zich voor beginnen te doen en de maatschappij uit elkaar begint te brokkelen. Maar Millet blijft lichtvoetig; in deze tijd van grote ontreddering, zo zegt ze, krijgen onze fundamentele mythen een nieuwe, hoopvolle betekenis.’ The New York Times

Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen