De onbekende belevenissen van prins Willem-Alexander

De onbekende belevenissen van prins Willem-Alexander

Gelezen 22 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0
Op zoek naar een manier om te ontsnappen aan de opgelegde regels en protocollen van het koninklijk paleis komt de kroonprins terecht in de straten van Den Haag. Hij sluit een bijzondere vriendschap met Soufian, Orlando en Carmen Luisa, en ontdekt wie hij werkelijk is.
De onbekende belevenissen van prins Willem-Alexander is een boek voor avontuurlijke lezers die willen ontvluchten aan de dagelijkse ernst. Met zijn kenmerkende gevoel voor humor daagt Rodaan Al Galidi hen uit de wereld vanuit een ander perspectief te bekijken.
‘Wie ben jij?’ vroeg Soufian.
‘Willem-Alexander Claus George Ferdinand. Maar noem mij Alexander.’
‘Dat is een zin, geen naam,’ zei Orlando.
‘Zijn naam is Alexander en wij noemen hem Ali,’ zei Soufian tegen Orlando. ‘Maar effe serieus,’ en hij draaide zich weer om naar de prins. ‘Wie ben jij?’
Zijn hele leven had de prins het niet nodig gehad te liegen over wie hij was of zijn identiteit te verbergen.
‘Ik ben de kroonprins van Nederland,’ zei hij. Soufian en Orlando schoten in de lach. ‘Maar…’ vervolgde de prins. ‘Waar ben ik?’
een moderne schelmenroman voor jong en oud
slapstick met een literair tintje
verrassend, humoristisch
over dromen en worden wie je bent

Literaire fictie algemeen
Vrije Uitgevers, De