De postbezorgster van Parijs

De postbezorgster van Parijs

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 0
Meeslepende en op waarheid gebaseerde oorlogsroman van de bestsellerauteur van De laatste trein naar vrijheid.
Frankrijk, jaren veertig. Een leven in vrijheid en vol avontuur, dat is wat pilote Naneé Gold voor zich ziet. Dus wanneer Duitse tanks haar geliefde Parijs binnendenderen, is ze vastberaden: ze gaat bij het verzet. Als schijnbaar onschuldige jonge vrouw kan ze ongezien berichten overbrengen, en algauw staat ze bekend als de Postbezorgster.
Terwijl haar missies steeds gevaarlijker worden, ontmoet ze Eduard Moss, een uit Duitsland gevluchte Joodse fotograaf die zijn vrouw heeft verloren en er met zijn dochter Luki alleen voor staat. De twee sluiten vriendschap, maar worden uit elkaar gerukt als Eduard wordt opgesloten in een concentratiekamp voor kunstenaars. Langzaam maar zeker ontstaat er een plan om de kunstenaars te bevrijden...
De postbezorgster van Parijs is een daverende roman over liefde, levensgevaar en overweldigende heldenmoed.
Over De laatste trein naar vrijheid:
‘Ontroerend eerbetoon.’ De Telegraaf
‘Sommige verhalen moeten blijvend verteld worden.’ Grietje Braaksma in De Wereld Draait Door
‘Een roman vol compassie, hoop en liefde.’ Heather Morris, auteur van De tatoeëerder van Auschwitz

Harpercollins
12 april 2022