De stem van een vrouw

De stem van een vrouw

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

In ‘De stem van een vrouw’ van Francine Rivers wordt Kathryn Walsh met groot onrecht geconfronteerd. Ze wil niets liever dan de strijd aangaan, maar wat als ze daarmee haar leven riskeert?

Voor Kathryn is niets doen echter geen optie. Eind 19e eeuw arriveert ze in het mijnstadje Calvada om haar ooms erfenis op te eisen: het kantoor waar hij zijn krant maakte, te midden van bordelen en saloons, en een mijn die niets oplevert. Geraakt door de slechte behandeling van mijnwerkers en hun gezinnen, besluit ze het krantje nieuw leven in te blazen. Daarmee strijkt ze recht tegen de haren in van de mannen die het stadje besturen. Maar Kathryn weigert om haar mond te houden en publiceert alles waar ze in gelooft. Tot wanhoop van Matthias Beck, de salooneigenaar die haar probeert te beschermen.

Francine Rivers schreef eerder o.a. de bestsellers ‘Bevrijdende liefde’ en ‘Het meesterwerk’. Als geen ander weet ze het christelijke geloof te verwerken in een meeslepend verhaal. Zelf zegt ze daarover: ‘Ik wil mijn lezers uitdagen, net als mezelf, om antwoorden te zoeken in het boek dat al eeuwenlang een bestseller is.’

KokBoekencentrum Fictie
15 februari 2022
15 februari 2022

Reacties op: De stem van een vrouw