De telefooncel aan de rand van de wereld

Gelezen 109 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 147 Favoriet 1 Recensies 5
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 4 Spots 4   Topics 0

Wanneer Yui bij de tsunami haar moeder en haar dochtertje verliest, markeert ze het verstrijken van de tijd vanaf die datum: alles is relatief in het licht van 11 maart 2011, de dag dat de tsunami Japan uit elkaar scheurde. Terwijl ze worstelt met haar verdriet, hoort ze het verhaal van een oude man die een kapotte telefooncel in zijn tuin heeft gezet. Daar vinden degenen die dierbaren hebben verloren de kracht om met hen te praten en beginnen ze hun verdriet te verwerken. Het nieuws over de telefooncel verspreidt zich en mensen reizen er van kilometers ver naar toe. Ook Yui. Eenmaal daar durft ze de telefoon niet op te pakken, maar ze blijft terugkomen. Dan ontmoet ze Takeshi, een weduwnaar wiens dochtertje niet meer heeft gepraat sinds het overlijden van haar moeder.

Signatuur
10 november 2020
30 augustus 2022

Marieke Scheers Hebban Recensent

Meer een boek over rouw en toekomst dan een soepel feelgoodverhaal

door: Marieke Scheers 1 like ebook

De Italiaanse auteur Laura Imai Messina woon al vijftien jaar met haar echtgenoot in Japan. Na twee non-fictie boeken schreef ze haar debuutroman Dingen die we toevertrouwen aan de wind, waarvan de vertaalrechten aan zeventien landen zijn verkocht. De vertaling naar het Nederlands is van Saskia...

Reacties op: De telefooncel aan de rand van de wereld / Dingen die we toevertrouwen aan de wind